//
کدخبر: ۲۹۵۱۳۷ //

بانک‌ها باید پشتیبان تولیدکنندگان باشند

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با بیان اینکه بانک‌ها باید پشتیبان تولیدکنندگان باشند، گفت: در حوزه کمک به تولید و اشتغال، اهمیت رونق و جهش تولید می‌توان عملکردی بهتری داشت.

بانک‌ها باید پشتیبان تولیدکنندگان باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

یونس رنج‌کش امروز در جلسه برسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خصوص تعیین تکلیف واحدهای اقتصادی در تملک بانک‌ها در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در راستای اهداف تولید و چالش‌های سرمایه‌گذاری، احیا کسب‌وکارها و فعال شدن واحدهای تولیدی باید در محوریت کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب کارگروه‌های استانی مشکلات واحد‌های تولیدی و تعامل و هماهنگی بانک‌های در راستای رفع موانع تولید واحدهای اقتصادی گفت: شناسایی واحدهایی که در تملک بانک‌ها هستند با توجه به شرایطی که می‌تواند با بازپس‌گیری واحد صنعتی، تولیدی با تعامل بانک‌ها و اشخاص حقیقی، حقوقی یا تسهیلات مجدد در کارگروه‌های اقتصادی مصوب و لازم‌الاجرا باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با بیان اینکه واحدی که دچار رکود شده نیاز به تداوم حیات دارد، افزود: فعال شدن  و احیاء یک کسب‌وکار جدا از تحولات اقتصادی، می‌تواند در ذخیره ارزش‌ها در حوزه فرهنگی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و پایداری جامعه خدمات گسترده‌ای را ارائه دهد.

رنج‌کش با بیان اینکه غیرفعال بودن بسیاری از کارخانجات و واحدهای صنعتی که روزگاری شریان‌های اقتصادی شهرستان صومعه‌سرا بوده‌اند اکنون یا راکد هستند یا چرخه اقتصادی منفی را پشت سر می‌گذارند، تصریح کرد: رونق نداشتن بنگاه‌های اقتصادی و چراغ‌هایی که فقط روشن هستند و در بطن خود خاموشی مطلق به سر برده یا روزنه‌ای از فعال بودن در آن‌ها بارقه‌ای است که تولیدکننده را به‌ظاهر سرپا نگه‌داشته باید مستمراً پیگیری از نهادهای مسؤول تا به چرخه انداختن آن‌ها موردبررسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کار بانک‌ها، بنگاه‌داری نیست بلکه پشتیبانی از واحدهای تولیدی است، بیان کرد: بانک‌ها بنگاه‌دار نیستند و نباید کار بنگاه‌داری کنند، در شرایط فعلی بانک مرکزی نیز به این مسئله توجه کرده و اکنون بانک‌ها را با محدودیت‌هایی در این خصوص مواجه کرده و قوانینی مبتنی بر اینکه این حق تملکی دیگر در آینده برای بانک‌ها وجود نخواهد داشت مصوب کرده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با بیان اینکه بانک‌ها باید پشتیبان تولیدکنندگان باشند، گفت: در حوزه کمک به تولید و اشتغال، اهمیت رونق و جهش تولید می‌توان عملکردی بهتری داشت با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری در ابتدای سال بیان‌شده اهتمام و برنامه‌ریزی همه مسؤولان باید حول محور تولید و بر پایه ارتقاء اشتغال کشور باشد.

فرماندار صومعه‌سرا نیز با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات واحدهای نیمه فعال تنها در سایه آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی دقیق و پیشبرانه محقق می‌شود، اظهار کرد: راه‌اندازی واحدهای اقتصادی نیمه فعال باید محوریت برنامه‌ریزی تمامی دستگاه‌های مسؤول تا پایان سال قرار گیرد.

سید جلال سید محمدی با بیان اینکه تملک دارایی‌های تولیدکنندگان توسط بانک‌ها منفعتی برای اقتصاد شهرستان ندارد، گفت: زمانی که مشکلات شناسایی و احصا شدند باید برنامه‌هایی اجرایی برای برون‌رفت از این مشکلات داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از واحدهای راکد و نیمه فعال که حمایت ازاین‌گونه صنایع می‌تواند اشتغال‌زایی و کارآفرینی را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: فعال‌سازی ۱۶ واحد از این مکان‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی باید به‌طور جد توسط مسؤولین مربوطه پیگیری شود که تا پایان سال رشد ۳۰ درصدی را انتظار داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۱۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان