//
کدخبر: ۲۷۲۵۹۴ //

نیکزاد: با کار عادی و روزمره جهش تولید و حفظ ارزش پول محقق نمی‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان با کار عادی و روزمره پاسخگوی جهش تولید، حفظ ارزش پول و ... بود و هر بخش باید برنامه عملیاتی برای تحقق این مهم داشته باشد.

نیکزاد: با کار عادی و روزمره جهش تولید و حفظ ارزش پول محقق نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد با ابزار نگرانی از بی‌توجهی دولت نسبت به تحقق جهش تولید، اظهار کرد: نمی‌توان با کار عادی و روزمره پاسخگوی جهش تولید، حفظ ارزش پول و ... بود و هر بخش باید برنامه عملیاتی برای تحقق این مهم داشته باشد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های عمرانی کنونی را نمی‌توان به معنای برداشتن گامی در راستای جهش تولید دانست، زیرا اگر مقام معظم رهبری نیز سال‌جاری را جهش تولید نام‌گذاری نمی‌کردند، این پروژه‌ها افتتاح می‌شد.

بهبود معیشت مردم با تسهیل کسب‌وکار، گسترش دیپلماسی اقتصادی و مبارزه با قاچاق

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: باید با تسهیل کسب‌و‌کار، گسترش دیپلماسی اقتصادی، مبارزه با فساد و قاچاق و برخورد با افرادی که ارز دریافت کردند اما کالا واردات نکردند زمینه جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی مردم را فراهم کرد.

نیکزاد درباره تأثیر جهش تولید بر رفع مشکلات اقتصادی بیان کرد: دو موضوع فرهنگ و اقتصاد اصلی‌ترین محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری هستند و شرایط کنونی موجب شده که ارتقاء معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی اولویت مجلس یازدهم باشد.

وی تصریح کرد: در صورت تداوم روش‌های گذشته در بخش تولید نه تنها گامی در راستای جهش تولید برداشته نمی‌شود بلکه آمار مربوط به ۳ میلیون نفر بیکار، ۱۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین و ۶ میلیون مستأجر بدتر نیز خواهد شد.

با نگاه به بیرون مشکلات کشور رفع نمی‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید با تفکر انقلابی و مدیریتی جهادی جهش تولید را در حوزه‌های مختلف و با ۱۰ برابر کردن فعالیت‌ها محقق کرد، این در حالی است که  نشانه‌ای از این سیاست در عملکرد کنونی دولت دیده نمی‌شود.

نیکزاد مشکل اصلی کشور در شرایط کنونی را خلق ثروت دانست و گفت:  تجربه‌های قبلی نشان داد، با نگاه به بیرون مشکلات کشور رفع نمی‌شود، باید به درون توجه کرده و با تکیه بر توان داخلی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد.

وی بیان کرد: اگر چه نمایندگان به دنبال تدوین طرح‌هایی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم هستند اما باید به این نکته نیز دقت کرد که دولتمردان باید از ظرفیت مجلس برای ریل‌گذاری مناسب جهت تسهیل امور اقتصادی استفاده کنند، در حالی‌که نحوه فعالیت دولتمردان بیانگر بی‌توجهی آن‌ها به این پتانسیل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان