//
کدخبر: ۲۰۹۶۱۴ //

قدرت یک ملت در مقاومت و بردباری در برابر سختی‌ها است

وزیر اطلاعات گفت: هیچ‌گاه نباید از تجهیزات و کثرت دشمن ترسید بلکه قدرت و موفقیت یک ملت به روح انسان‌های آن، مقاومت، بردباری در برابر سختی‌ها، ثابت‌قدمی و ایستادگی در برابر مشکلات بستگی دارد.

قدرت یک ملت در مقاومت و بردباری در برابر سختی‌ها است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام سید محمود علوی ظهر امروز در جشنواره شهید رجایی استان قزوین در جمع مدیران استان قزوین که در سالن شهید امامی برگزار شد، اظهار کرد: در دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری، معظم‌له هفته دولت را فرصت مناسبی برای ارزیابی کارکنان دولت نسبت به خود دانسته و تأکید کردند کارکنان دولت ببینند تا چه میزان حق خدمت به مردم را ادا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر امروز وضعیت و کارکرد خود را بررسی کنیم اشکالات را درک کرده و آن رفع می‌کنیم عنوان کرد: هفته دولت فرصتی است تا مسؤولین خود را محک و ارزیابی کرده و کارکرد خود و دستگاه خود را بررسی کنند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: مومن بلا و دشواری‌ها را برای خود نعمت دانسته و رفاه و راحتی را مصیبت می‌داند، چون اثر صبر، پایداری و مقاومتی که در برابرسختی‌ها بر انسان وارد می‌شود، بر زندگی شخصی و اجتماعی فرد بسیار سازنده‌تر از غفلتی است که در هنگام راحتی و خوشی به انسان دست می‌دهد.

وی با اشاره به درس‌های واقعه مباهله در ماه ذی‌الحجه با بیان اینکه مباهله به ما می‌آموزد کثرت عده، کمیت و سیاهی‌لشگر در موفقیت کار موثر نیست بلکه این کیفیت است که مهم است، عنوان کرد: کیفیت نیز بر اثر مجاهدت و شکیبایی در برابر سختی کار بدست می‌آید.

حجت‌الاسلام علوی تأکید کرد: هیچ‌گاه نباید از تجهیزات و کثرت دشمن ترسید که بلکه قدرت و موفقیت به روح انسان، مقاومت، بردباری در برابر سختی‌ها و ثابت‌قدمی و ایستادگی در برابر مشکلات بستگی دارد.

وی اضافه کرد: آموزه قرآن و مکتب اهل‌بیت به ما این مهم را می‌فهماند که‌ در طریق هدایت از کمبود رهروان راه هدایت نترسید و نباید از کثرت دشمن وحشت کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ملتی می‌تواند اراده‌اش را اعمال کند که در برابر سختی‌ها با مقاومت‌ به‌ایستد، عنوان کرد: بر همین اساس دیدیم که وقتی مقام معظم رهبری راهبرد کشور در برابر دشمن را مقاومت اعلام کرده و مردم و مسؤولین نیز حمایت کردند دشمن از ایستادگی در برابر این ملت فرار کرد.

وی بیان کرد: کشوری که روزی حرکت ناو هواپیمابرش، رژیم‌های منطقه را می‌لرزاند و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی می‌کرد در برابر راهبرد مقاومت ملت ایران و ایستادگی این ملت، پشت آب‌های عمان تسلیم شده و پس از سرنگونی پهپاد خود، مسیرش را به سمت اقیانوس هند تغییر می‌دهد.

علوی تصریح کرد: این صلابت ملت ایران، به واسطه قدرت نظامی در دست انسان مومنی است که از کثرت دشمن هراسی به خود راه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از قدرت این ملت به واسطه جانفشانی شهدایی است که هیچگاه از دشمن نترسیدند، اظهار کرد: تا فرهنگ شهادت در جامعه جوشان باشد بستر ذلت ملت ایران فراهم نمی‌شود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: یکی از رسالت‌های وزارت اطلاعات و دستگاه امنیتی، صیانت و حراست از نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه اجتماعی این کشور است و تلاش خواهیم کرد تا مدیران خدوم کشور در مسیر انحراف قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه برای خدمت به مردم باید مجاهدت کرد و با عزمی جهادی به دنبال حل مشکلات مردم بود، افزود: خدمت به مردم یک نعمت است و اگر صادقانه باشد خستگی به دنبال نخواهد داشت.

علوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم فرمودند مدیران جایگاه خدمت را قدر دانسته و به خوبی به یاد داشته باشند دو سال باقیمانده از عمر دولت فرصت کمی برای کار کردن نیست بلکه باید شبانه روز تلاش کرد.

وی تصریح کرد: این مردم در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشتنند وهرکاری که نیاز بوده انجام داده‌اند و ما نباید درخدمت به آنها کم بگذاریم و کوتاهی کنیم.

وزیر اطلاعات حمایت از رزمندگان جبهه اقتصادی و تولید را وظیفه همه مسؤولین کشور دانسته و گفت: همانطور که در شرایط جنگی از رزمندگان جنگ سخت صیانت و نگهداری می‌کنیم، باید در جنگ اقتصادی نیز از رزمندگان عرصه اقتصاد و تولید حراست کرده تا شاهد رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه کار کردن در شرایط جنگی سخت و مشکل است اما هنر کار کردن در شرایط جنگی است، خاطرنشان کرد: این سختی‌ها مقدمه اقتدار و عزت ملت ایران است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان