//
کدخبر: ۲۹۴۶۴۲ //

مهریه سنگین آفت ازدواج جوانان است/ در گذشته بخش عظیمی از زندانی‌ها مربوط به مهریه بود

امام‌جمعه کاشان گفت: بیش از 60 درصد زندانی‌های ما مربوط به ازدواج و مهریه هستند که به‌ تازگی دستگاه قضا دستور داده محکومان مهریه را زندان نکنید اما قبلاً بخش عظیمی از زندانی‌ها مربوط به مهریه بودند.

مهریه سنگین آفت ازدواج جوانان است/ در گذشته بخش عظیمی از زندانی‌ها مربوط به مهریه بود

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کاشان بابیان اینکه یکی از آفت‌های ازدواج مهریه سنگین است، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد زندانی‌های ما مربوط به ازدواج و مهریه هستند که به‌ تازگی دستگاه قضا دستور داده محکومان مهریه را زندان نکنید اما قبلاً بخش عظیمی از زندانی‌ها مربوط به مهریه بودند.

امام‌جمعه کاشان با اشاره به اینکه سن ازدواج طبق قانون بین زمان بلوغ تا ۲۲ سالگی ازدواج گر، ۲۲ تا ۲۴ سالگی ازدواج شک و ۲۴ تا به پایان ازدواج تردید و بدبینی و ناموفق است، افزود: در شهری زندگی می‌کنیم که در کشور تک است و نیروهای خیر در عرصه ازدواج باید پای‌کار جوانان باشند.

وی با بیان اینکه ازدواج جوانان از امثال مدرسه‌سازی و دانشگاه سازی مهم‌تر است، گفت: پیامبر اسلام می‌فرمایید هیچ امری مهم‌تر از ازدواج نیست و هیچ‌چیزی برای فرد مسلمان بعد از پذیرش اسلام بالاتر از تشکیل خانواده نیست.

به گزارش فرتاک نیوز، امام‌جمعه کاشان بابیان اینکه دشمن به فرهنگ ما هجوم آورده است، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی یعنی اینکه خانواده‌ها باید سست بشوند، در فضای مجازی چشم‌ها به آرایش‌های گوناگون می‌افتد و خود به‌ خود در سستی خانواده تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه کانون ازدواج را باید سفت و محکم و حامیان ازدواج را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: خدا رو شکر در مردم ما انگیزه ازدواج هست و این ما هستیم که باید به سراغ مردم شریف برویم و آن‌ها را ساماندهی کنیم.

سلیمانی بابیان اینکه، کانون ازدواج آسان باید به معنای واقعی صورت بگیرد، گفت: اگر ازدواج آسان در قالب یک کمیته صورت بگیرد به نظر می‌رسد می‌شود در کاشان این اتفاق مهم را رقم زد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۶۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان