//
کدخبر: ۲۸۳۴۷۱ //

کاهش ۱۷.۵ درصدی زاد و ولد در شهرستان هشترود

فرماندار هشترود گفت: متاسفانه زاد و ولد نیز امسال نسبت به مشابه سال قبل 17.5 درصدی کاهش یافته است.

کاهش 17.5 درصدی زاد و ولد در شهرستان هشترود

 امین امینیان امروز در کار گروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: متاسفانه این مبلغ برای ساماندهی بافت فرسوده شهر از جمله محله سیددره سی، محوطه مسجد جامع کم است.

وی گفت: ستاد بازآفرینی به جای علت درمانی معلول درمانی می کند و اگر مسئله حاشیه نشینی حل سود جلوی مهاجرت نیز گرفته می شود.

به گزارش فرتاک نیوز، امینیان با بیان اینکه شهرداری هشترود از تسهیلات دولت برای احیای بافت فرسوده باید استفاده کند، افزود: دستگاه های اجرایی و مدیران محلی شهرستان آمادگی لازم را برای همکاری همه جانبه در راستای احیای بافت های فرسوده دارند زیرا این موضوع به عنوان یک اولویت مهم در شهرستان است.

فرماندار شهرستان هشترود در ادامه از مصرف زیاد آب شهروندان هشترودی گلایه کرد و گفت: متاسفانه هشترودی ها 2 برابر میانگین کشوری، 4 برابر میانگین جهانی آب مصرف می کنند.

وی افزود: مصرف آب در استان برای هر فرد 270 لیتر است که در هشترود بالای 300 لیتر مصرف آب صورت می گیرد.

امینیان از وضعیت طلاق در شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه از هر 2.5 ازدواج منجر به طلاق می شود و میزان ازدواج هم امسال نسبت به سال مشابه خود 20 درصد کاهش و طلاق 30 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: متاسفانه زاد و ولد نیز امسال نسبت به مشابه سال قبل  17.5 درصدی کاهش یافته است.

فرماندار هشترود افزود:  70 درصد جرایم در هشترود مربوطه به نزاع و درگیری جمعی و فردی است.

وی  ادامه داد: روح شهر و جامعه مسایل فرهنگی و اجتماعی است و شهرداری هم به مسایل اجتماعی و فرهنگی ورود نمی کند و فقط به موضوع عمرانی می پردازد.

مهدی کریمی رئیس اداره بهزیستی هشترود هم خواستار ایجاد گرم خانه در این شهرستان توسط شهرداری را شد و گفت: بر اساس قانون، راه اندازی گرم‌خانه از وظایف شهرداری و تامین اعتبار آن بر عهده سازمان بهزیستی است اما متاسفانه شهرداری، در انجام این وظیفه به خوبی عمل نکرده و به تامین اعتبار این مرکز توجهی ندارد‌.

وی با بیان اینکه گرم خانه  پناهگاهی برای افراد بی خانمان است افزود: این مرکز باید دارای تجهیزات مورد نیاز مانند امکانات بهداشتی، کمدهای اختصاصی، لباس مخصوص و تخت خواب باشد که با توجه به فعالیت 24 ساعت این مرکز در شهرهای دیگر برای رفع محدودیت فعالیت آن نیز در شهر هشترود، همت مسئولان را در ایجادو تجهیز گرم‌خانه می‌طلبد.

کریمی در ادامه از دفاتر ثبت ازدواج خواست قبل از ثبت ازدواج حتما از روجین گواهی آموزش و مشاوره قبل از ازدواج که الزام است را دریافت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان