//
کدخبر: ۲۷۹۹۴۱ //
مدیرکل مالی شهرداری کرمانشاه:

در نگاه اقتصاد شهری، شهرها می‌توانند پیشگامان مقابله با فقر باشند

مدیر کل مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه در جمع مدیران مناطق و سازمان‌ها با بیان اینکه شهرداری‌ها باید با ایجاد درآمدهای پایدار و ایجاد ثروت در بین جامعه شهروندی، زمینه را برای توسعه فراهم آورند، به نقش شهرها برای مقابله با فقر تاکید کرد.

در نگاه اقتصاد شهری، شهرها می‌توانند پیشگامان مقابله با فقر باشند

دکتر علی یارتبار مدیرکل مالی شهرداری اظهار داشت: فرآیند شهرنشینی در سال‌های اخیر با سرعت بسیار بالایی همراه بوده است، که این به نوبه خود از طرفی و عدم اهمیت و برنامه‌ریزی در بحث اقتصاد شهری از طرف دیگر باعث بروز مشکلاتی در توسعه شهرها شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، مدیرکل مالی و اقتصادی شهرداری کرمانشاه افزود: اهمیت مناطق شهری با توجه به پتانسیل های موجود و شناخت آن در رشد اقتصاد شهری و جلوگیری از کاهش فقر باید بیش از هر زمان دیگری مد نظر مجموعه مدیریت شهری در حوزه مالی، درآمد و بودجه بندی باشد.

دکتر علی یارتبار تصریح کرد: از دید اقتصاد شهری، شهرها می توانند با شناخت و ارزیابی ظرفیت‌های موجود،  پیشگامان مقابله با فقر به خصوص در محلات حاشیه ای باشند و مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی جهت درآمدهای پایدار و ایجاد ثروت بین جامعه شهروندی، زمینه را برای توسعه فراهم آورند.

وی با تاکید بر اینکه کانون اصلی رشد اقتصادی شهرها از توجه سرمایه فیزیکی به سرمایه انسانی تغییر یافته است، اظهار داشت: بر اساس دانش مهارت و به دنبال تحصیل آکادمیک، تجربه در حین انجام کار و تعاملات فرهنگی و اجتماعی به دست می آید.

یارتبار بیان داشت: تجهیز و توانمندسازی مناطق حاشیه نشین و فقیر با مشارکت خود شهروندان ساکن در این مناطق با ایجاد فرصت‌ برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم می شود.

وی گفت: محصول اقتصاد شهری می‌تواند، پویایی شهر، بازار زمین و رونق ساخت و ساز در همه ابعاد باشد که با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری باید در این مسیر گام برداریم.

مدیرکل مالی شهرداری تصریح کرد: با دستور شهردار کرمانشاه در بودجه عملیاتی و سرمایه‌ای جزئیات را دقیقاً براساس شاخص‌های آماری ارزیابی نموده ایم و قطعاً در راهبرد توسعه شهر بر اساس وضعیت مالی با پیش‌بینی‌های درآمدهای کم، متوسط و بالا، امیدواریم تاثیرات مثبت آنرا در آینده به صورت ملموس شهروندان ما درک نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۹۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان