//
کدخبر: ۲۷۹۷۶۶ //
معاون خدمات شهری شهرداری سمنان خبر داد:

آغاز طرح نصب پلاک های کدپستی با طرح و فرمت جدید برای اماکن عمومی و خصوصی

پلاک کوبی کدپستی با طرح و فرمت جدید برای منازل شهروندان سمنانی اجرایی شد.

آغاز طرح نصب پلاک های کدپستی با طرح و فرمت جدید برای اماکن عمومی و خصوصی

جواد نجاریانی معاون خدمات شهری شهرداری سمنان ، گفت: با عنایت به لزوم اجرای پروژه نظام ملی آدرس‌گذاری(GNAF)   و به روز رسانی نظام ملی نشانی و اطلاعات مکانی ، پروژه پلاک کوبی کدپستی با طرح و فرمت جدید پلاک ها که دارای بارکد QR هستند، صورت می پذیرد.

به گزارش فرتاک نیوز،جواد نجاریانی هدف از اجرای این طرح را ایجاد آرامش فکری شهروندان، امنیت و دسترسی سریع به اطلاعات افراد در مکان مشخص عنوان کرد و افزود: شهروندان می توانند با استفاده از نرم افزار بارکدخوان تلفن همراه قسمت مربوطه روی پلاک را اسکن نموده و از طریق آن به سامانه sina.post.ir متصل شوند و اطلاعات خود را مشاهده و ویرایش نمایند و همچنین قابلیت درج هر گونه اطلاعات از جمله کد نوسازی و اطلاعات مربوطه به آن و قبوض آب، برق و گاز را نیز دارد.

وی ادامه داد : دسترسی به نشانی منحصر به فرد استاندارد و مکان مرجع نه تنها می‌تواند مدیریت و ارائه خدمات را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی بهبود بخشد بلکه می‌تواند در انجام بهینه و کارآمد اموری چون مدیریت حمل و نقل و ترافیک، مدیریت بحران، خدمات اورژانسی، مدیریت مرسولات پستی و... نیز مؤثر واقع شود.

نجاریانی تصریح کرد : ارائه خدمات مطلوب و سریع از جانب سازمانها و نهادهای دولتی،زیبا سازی محیط شهر و یکسان سازی از مزایای دیگر این طرح می باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان یادآور شد این اقدام کاملا رایگان بوده و هزینه ای بابت آن از شهروندان اخذ نخواهد شد.

شایان ذکر است در طرح نظام ملی آدرس‌گذاری (GNAF)   امکان بررسی و صحت‌سنجی آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن مقدور خواهد شد.  داشتن اطلاعات درباره اینکه یک خیابان چند باب ساختمان دارد و هر یک از این ساختمان ها چند واحد مسکونی، تجاری، نانوایی، داروخانه، بیمارستان و... را در خود جای داده است افق روشنی برای برنامه ریزی درست پیش روی مسئولان می گشاید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان