//
کدخبر: ۲۷۹۳۱۳ //

توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در سمنان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اهمیت حفظ سلامت شهروندان به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی شهرها، گفت: در این زمینه مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی باید به موضوع حفظ سلامت شهروندان نگاه ویژه‌ای داشته باشند که یکی از آن موارد، ترویج فرهنگ سفر درون شهری با دوچرخه است.

توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در سمنان

عباس بابایی در گفت و گو با فرتاک نیوز، اظهار کرد: از مهم‌ترین مؤلفه‌ها ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری در راستای حفظ سلامت شهروندان و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه مانند پیاده‌راه‌های امن و ایمن در شهر است.

وی افزود: با تلاش کارشناسان شهرداری سمنان اقدامات مهمی از جمله ایجاد سایت‌های دوچرخه سواری شده است. در حال حاضر برای احداث این مسیرها در پارک‌های شهر برنامه‌ریزی شده و مطالعات اولیه برای ایجاد آن‌ها در سطح شهر آغاز شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" در این شهر، عنوان کرد: اینگونه اقدامات زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک است.

به گزارش فرتاک نیوز،بابائی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در بین شهروندان، تأمین امنیت آنان است، خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه در محیط شهری به عنوان وسیله حمل و نقل باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک، کاهش نیاز به ایجاد معابر اتومبیل محور در محیط شهر و تأمین نشاط، تندرستی و سلامتی برای شهروندان می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان