//
کدخبر: ۲۷۳۸۹۹ //
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

" قصه ایستادگی" در کرمانشاه روایت می شود

اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، به مناسبت هفته دفاع مقدس، پویش قصه‌گویی با عنوان«قصه ایستادگی» را برگزار می‌کند.

" قصه ایستادگی" در کرمانشاه روایت می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 پویش قصه‌گویی با عنوان «قصه ایستادگی»  و به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی این اداره کل برگزار می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز؛ مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: کرمانشاه، سرزمین مطهری است که هنوز بوی جبهه و شهادت را با خود دارد. هنوز در کوچه‌های این شهر می‌توان بوی گوگرد را حس کرد. هنوز در حافظه این شهر؛ نام جوانان مومن شهیدی که نامشان روی پلاک کوچه و میدان و خیابان می‌نشست باقی مانده است.

فتاحی همچنین گفت: به قطعه شهدا که بروی، دستان لرزان مادری را می‌بینی که گلاب بر مزار دو فرزندش می‌پاشد، دستانی که روزی سربند آنها را می‌بست و به امید بازگشتشان؛ آب پشت سرشان می‌ریخت.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اشاره به اتفاق هشت سال دفاع مقدس در شهرها و روستاهای مختلف استان کرمانشاه گفت: کوچه‌های کودکی همه ما سرشار از خاطره نامه‌هایی است که برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ می‌نوشتیم و به آنها می‌گفتیم که قدردان رشادت آنها هستیم. کوچه‌های کودکیمان سرشار از صدای مهیب بمب است و ایستادگی، مین است و پایمردی و مردانگی.

او افزود: این روزها جای آن قصه‌ها خالی است. قصه غیرت زنان و مردان، قصه پناهگاه، قصه روزهای جنگ، قصه «مرصاد» و ایستادگی، قصه چشمان منتظر به آمدن خبری یا پلاکی، قصه بازگشت اسرا، قصه مدافعان مظلوم حرم.

مدیرکل کانون استان اظهار داشت: با هدف بزرگداشت یاد و نام شهیدان، جانبازان و همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همچنین با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با دلاورمردی‌های سربازان شجاع سرزمین ایران اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به همت انجمن قصه‌گویی این اداره کل اقدام به برگزاری پویش استانی قصه‌گویی با موضوع دفاع مقدس و با عنوان «قصه ایستادگی» برای تمامی گروه‌های سنی کرده است.

بر همین اساس، شرکت‌کنندگان می‌توانند وقایع و خاطرات جنگ را به‌صورت تصویری قصه‌گویی کرده و از طریق آدرس ایمیل ksh.kpf@gmail.com و یا از طریق مراکز کانون پرورش فکری در سراسر استان کرمانشاه به انجمن قصه‌گویی ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا  ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و حداکثر زمان قصه‌گویی نیز ۸ دقیقه اعلام شده است.

اسامی برگزیدگان در هفته دفاع مقدس اعلام و به صاحبان آثار برتر نیز هدایایی تعلق می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان