//
کدخبر: ۲۴۲۳۰۹ //

دود نیروگاه رامین درچشم شهرستان باوی

شدت دود غلیظ و سیاه ناشی از سوخت مازوت نیروگاه رامین به قدری است که اغلب اهالی شهرستان باوی برای رهایی از آلودگی ترجیح دادند روز تعطیلی خود را به شهرهای اطراف پناه بیاورند.

دود نیروگاه رامین درچشم شهرستان باوی
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز اهالی شهرستان باوی در حالی روز تعطیلی خود را آغاز کردند که که دود غلیظ و سیاه ناشی از سوخت مازوت نیروگاه رامین آسمان شهر را پوشاند و وارد خیابان‌ها و خانه‌های مردم شد به طوری که اغلب اهالی برای رهایی از آلودگی ترجیح دادند روز تعطیلی خود را به شهرهای اطراف پناه بیاورند.

 

یکی از شهروندان ساکن شهرستان ویس به خبرنگار فارس در این رابطه گفت: از ابتدای صبح با استشمام بوی دود از خواب بیدار شدیم؛ شدت دود به قدری بودی که تمام کف خانه‌ام سیاه و تیکه‌های سیاهی که احتمالاً ناشی از سوختگی است در خانه پخش شد؛ با توجه به اینکه دو فرزند من کودک هستند ترجیح دادم برای سلامتی آن‌ها دو روز آخر هفته را نزد خویشاوندانم در شوشتر برم.

بر اساس این گزارش، دود مازوتی که از نیروگاه رامین بلند می‌شود چندین سال است بلای جان مردم و محیط زیست اهالی این شهرستان شده است تا آنجایی که مزارع و دام‌های منطقه از این آسیب بی‌نصیب نمانده‌اند.

با وجود اینکه بر اساس مصوبات سازمان حفاظت محیط زیست مصرف مازوت در نیروگاه رامین به دلیل خطرات زیست محیطی و تاثیر مستقمی که بر روی سلامت دارد ممنوع شد  اما همچنان سوخت فسیلی (مازوت) در این نیروگاه مصرف می‌شود.

 

چند سال گذشته مطالبات جدی مسؤولان استان‌های اصفهان و تبریز  سبب شد نیروگاه این دو استان که از سوخت مازوت استفاده می‌کردند پلمپ و از چرخه خارج تولید خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه های حرارتی (بخاری) کشور است که با هدف تامین برق خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است این  نیروگاه در کیلومتر 20 جاده اهواز – ملاثانی و در مجاورت رودخانه کارون در شهرستان باوی در شمال شرقی اهـواز واقع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان