//
کدخبر: ۲۳۰۶۲۰ //

وقوع شکار در مناطق آزاد آرادان/ ۲ لاشه قوچ کشف شد

رئیس اداره محیط‌زیست آرادان از دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در مناطق آزاد این شهرستان خبر داد و گفت: از این شکارچیان اجزای لاشه دو راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

وقوع شکار در مناطق آزاد آرادان/ ۲ لاشه قوچ کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد شاه‌حسینی، بابیان اینکه نیروهای یگان محیط‌زیست آرادان هنگام گشت و کنترل و نظارت بر پروانه‌های صادرشده در مناطق آزاد این شهرستان متوجه حضور افرادی مشکوک در یکی از باغات موجود در ارتفاعات مناطق آزاد این شهرستان شدند، ابراز داشت: بر این اساس منطقه تحت نظر قرار گرفت.

وی بابیان اینکه محیط بانان فردی مسلح در حال پرسه زدن را به همراه چهار نفر دیگر مشاهده می‌کنند، افزود: در آن هنگام متوجه خروج دو نفر دیگر از خانه باغ با کیسه‌های آغشته به خون می‌شوند که بعد از اختفای کیسه‌ها در زیر بوته مجددا به داخل خانه بازگشتند.

رئیس اداره محیط‌زیست آرادان ضمن بیان اینکه با احراز تخلف زیست محیطی ماموران به سمت کیسه‌های پنهان‌شده حرکت می‌کنند، ابراز داشت: با نزدیک شدن ماموران به آن محل فرد مسلح همراه افراد دیگری با یک دستگاه خودرو شاسی از محل متواری و مالک باغ  نیز که هویت وی توسط ماموران مورد شناسایی قرارگرفته بود به صورت پیاده از محل متواری شد.

شاه‌حسینی بابیان اینکه محتویات کیسه‌های پنهان‌شده اجزای لاشه دو راس قوچ وحشی بود، تصریح کرد: ضبط فیلم از پلاک خودرو، بستن راه‌های خروجی و به دنبال فرد صاحب باغ که پیاده متواری بود منجر به دستگیری شکارچی دارای پروانه شکار شد که می‌خواست با موتورسیکلت از معرکه فرار کند.

وی افزود: بررسی‌ها و تحقیقات فرد دستگیر شده نشان داد که وی طی سال‌های گذشته نیز به اتفاق چند  نفر دیگر در منطقه شکار ممنوع کاوده به جرم شکار غیرمجاز توسط ماموران محیط‌زیست فیروزکوه دستگیر و دارای سابقه تخلف زیست محیطی است که این فرد برای شناسایی سایر همدستان خود و تحقیق و تفحص این تخلف روانه بازداشتگاه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان