//
کدخبر: ۲۱۴۳۴۲ //
امروزصورت گرفت:

مخالفت رییس محیط زیست با درخواست دیزلی‌ها برای حذف فیلتر دوده

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به درخواست یکی از تولید کنندگان خودروهای دیزلی برای حذف الزام نصب فیلتر جذب ذرات معلق در خودروهای دیزلی تا زمان رفع تحریم‌ها اظهار کرد: از نظر محیط زیست حذف این قطعه مضر است.

مخالفت رییس محیط زیست با درخواست دیزلی‌ها برای حذف فیلتر دوده
به گزارش فرتاک نیوز،

عیسی کلانتری  اظهار کرد: این درخواست از سوی وزارت صنعت مطرح شده و این وزارتخانه عنوان کرده که نمی‌تواند به دلیل تحریم‌ها قطعه مورد نظر را تهیه نماید.

وی با بیان اینکه از لحاظ زیست محیطی عدم نصب قطعه مربوطه با خطراتی به همراه است خاطرنشان کرد: چون خودروسازان و وزارت صنعت نمی‌توانند قطعه مربوطه را تهیه کنند و به دلیل تحریم‌ها نیز این قطعه به دست آنها نمی‌رسد یا باید کارخانه مربوطه تهیه شود یا اینکه از قطعه مورد نظر استفاده نشود. در این زمینه ما در خصوص تعطیلی کارخانه‌ها حرفی نداریم اما وزارت صنعت می‌گوید که کارخانه باید همچنان فعالیت کند.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ما اعلام کرده‌ایم که از نظر محیط زیستی حذف قطعه مورد نظر را تایید نمی‌کنیم اما در نهایت دولت باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

کلانتری درباره اینکه آیا تصمیم به حذف الزام نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی به ضرر محیط زیست نیست با بیان اینکه تا کنون تصمیمی برای حذف دائم این قطعه اتخاذ نشده است، اظهار کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از ما خواسته‌اند تا در این خصوص اظهار نظر کنیم و ما نیز مخالفت خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۳۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان