//
کدخبر: ۲۲۹۱۴۲ //
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

هلال‌احمر باید در راستای گسترش خدمات اجتماعی به مردم گام بردارد

مهندس مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه صبح امروز چهارشنبه (۱۳ آذرماه) در همایش گرامیداشت "روز جهانی داوطلبین" که با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، امیر نوری عضو منتخب شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور، مدیران جمعیت هلال احمر استان و داوطلبان این جمعیت برگزار شد؛ اظهار داشت: یکی از ویژگی های بسیار ممتاز مجموعه هلال احمر، مردمی بودن آن است و این جمعیت بر پایه مشارکت های مردمی شکل گرفته است.

هلال‌احمر باید در راستای گسترش خدمات اجتماعی به مردم گام بردارد
به گزارش فرتاک نیوز،

وی افزود: جمعیت هلال احمر خدمات خیرخواهانه و بشردوستانه بسیار گسترده ای مانند امدادرسانی در سیل و زلزله، ارایه خدمات در سفرهای نوروزی، کمک به محرومیت زدایی، درمان آسیب دیدگان و ایجاد زیرساخت ها در مناطق محروم انجام می دهد.

مهندس سالاری گفت : اینگونه خدمات با آموزه‌های دینی و آیینی ما سازگاری فراوانی دارد و بزرگان دینی نیز توصیه به انجام اینگونه فعالیت‌های نوع دوستانه و بشردوستانه کرده‌اند. در کشورهای توسعه یافته نیز یکی از افتخارات انسان‌ها، حضور در فعالیت‌های عام‌المنفعه و نوع دوستانه است و انجام اینگونه فعالیت‌ها، یکی از شرایط ورود به دانشگاه‌های معتبر دنیا است.

معاون عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنانش ظرفیت‌ها و توان اثرگذاری جمعیت هلال احمر را بسیار بیش از فعالیت های مرسوم در موقع وقوع حوادث دانست و گفت: مدیریت ارشد استان توقع دارد مجموعه هلال احمر گستره فعالیت‌هایش را وسیع تر کند و از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای راه اندازی گروه های داوطبین در حوزه های تخصصی مانند سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه ها و اتحادیه اصناف، بهره گیرد.

 مهندس سالاری عنوان کرد: هلال احمر  از ظرفیت داوطلبین این مجموعه ها در راستای توسعه فعالیت ها و خدمات و پیشبرد اهداف والای خویش بهره بگیرد.

وی عنوان کرد: هلال احمر می تواند از ظرفیت های گروه های داوطلبی نظام مهندسی و خانه اصناف برای ایجاد مراکر کارآفرینی و مهارت آموزی در مناطق محروم و ساخت خانه برای آسیب دیدگان و ایجاد شبکه‌های آبرسانی در مناطق محروم بهره گیرد.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: بسیاری از خانواده های ضعیف و کم درآمد توانایی گرفتن پرستار خصوصی و یا همراه بیمار را ندارند. هلال احمر استان به عنوان یک مجموعه شناسنامه‌دار می تواند با بهره‌گیری از داوطلبین حوزه نظام پزشکی و نظام پرستاری و در قالب طرح سلامت یار، به این افراد نیازمند کمک‌های بسیار ارزشمند و حیاتی ارایه دهد.

وی تصریح کرد : همچنین هلال احمر به عنوان یک مجموعه قابل اعتماد از این امکان برخوردار است که با ارایه شماره حساب، کمک‌های مالی از افراد مرفه و خیرین جامعه جمع‌آوری کند و در راستای کمک به فقر زدایی، این منابع را در اختیار ساکنان مناطق محروم قرار دهد و کودکان و خانواده های بی سرپرست را مورد حمایت قرار دهد.

مهندس سالاری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: جمعیت داوطلبین هلال احمر در شرایط فعلی کم شمار هستند و این مجموعه برای انجام بهتر وظایف‌ها و ماموریت‌ها شدیدا نیازمند گسترش تعداد داوطلبین است.

معاون عمرانی استاندار، بسترهای فرهنگی افزایش تعداد داوطلبین در استان کرمانشاه را مناسب دانست و افزود: کرمانشاهی‌ها بسیار نوع دوست هستند و یک مشارکت و همراهی بسیار سازنده در مراسمات سوگواری و شادی دوستان و آشنایان دارند و در سیل زلزله هم در زمینه کمک به آسیب دیدگان بسیار خوب ظاهر شدند. این ظرفیت های فرهنگی، زمینه مناسبی برای جذب گسترده داوطلبین جدید فراهم کرده است.

 این مسئول بیان داشت : همچین دانشگاه‌ها از یک ظرفیت عظیم نیروی جوان و علاقه مند برخوردار هستند و مجموعه هلال احمر باید با برگزاری برنامه های مناسب، زمینه تشکیل گروه‌های گسترده داوطلبی در دانشگاه‌های استان را فراهم کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۱۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان