//
کدخبر: ۲۱۷۴۲۸ //
معاون استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان رتبه پنجم کشور را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان رتبه پنجم کشور را دارد.

کرمانشاه در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان رتبه پنجم کشور را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد سالاری عصر امروز در ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه 6 مهر ماه 98 قرارگاه سازندگی این بود که براساس برنامه زمان بندی شده باید مردم مناطق سیل زده تا عید سال 99 در خانه های خود ساکن شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: البته در خصوص تعمیرات مسکن‌های آسیب‌دیده بنا بر وعده‌ای که در این رابطه داده شد این کار ظرف مدت مقرر به پایان رسیده است.

وی با انتقاد از روند کند برخی بانک ها در ارائه تسهیلات به سیل زدگان گفت: باید تلاش شود تا 20 مهر ماه امسال آن دسته از کسانی که به آنها تسهیلات پرداخت نشده کارشان انجام شود چرا که ممکن است در بودجه سال آینده رقمی برای آن در نظر گرفته نشود.

سالاری همچنین تاکید کرد: باید خسارات و اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بحران سیل فروردین 98 مستند سازی شود تا الگو و مدلی برای کم کردن و جبران خسارتهای احتمالی در سالهای آتی باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه  خاطرنشان کرد: برای واحدهای دامی جهاد کشاورزی در کل کشور دچار مشکل شده است به همین منظور تفاهم نامه‌ای فی ما بین بنیاد مسکن و جهادکشاورزی منعقد شده است تا بتوانند آنرا حل و فصل کنند.

وی همچنین گفت: رودخانه اصل سرپلذهاب در حال حاضر به طور جدی آسیب دیده است و ضروری است تا قبل از شروع بارندگیها این مساله پیگیری شود و به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

سالاری بیان داشت: در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده تصمیم گرفته شد تا نقشه پهنه بندی خطر سیل برای همه استانها تهیه شود و در این راستا هماهنگی لازم صورت گرفته که بارگذاری شهرها، روستاها و جمعیت عشایری بر اساس آن باشد.

این مسئول همچنین اظهار داشت: علی رغم کم کاری بانک ها استان کرمانشاه در کشور به لحاظ پرداخت تسهیلات در رتبه پنجم و به لحاظ پرداخت کمک های بلاعوض رتبه هفتم را دارد که این قابل تقدیر است هر چند باید تلاشها را بیشتر کنیم.

وی اشاره ای نیز به بیمه منازل روستایی داشت و گفت: ترویج بیمه مسکن روستائیان نیازمند یک فرهنگسازی است چرا که در وقوع حوادث طبیعی تخریب منازل از مهم ترین مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و در این راستا بیمه منازل می تواند بهترین راهکار برای پیشگیری قبل از وقوع حادثه باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۴۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان