//
کدخبر: ۲۱۰۵۰۸ //

زیرساخت های لازم برای مراسم اربعین باید تا ۲۲ شهریور انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمام زیرساخت های دائمی و موقت اربعین استان باید تا ۲۲ شهریور به اتمام برسد از همه دستگاه ها خواست تا این تاریخ که مدت کوتاه است، پروژه ها را انجام دهند و اگر نمی رسند باید ۲ شیفت کار کنند.

زیرساخت های لازم برای مراسم اربعین باید تا ۲۲ شهریور انجام شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد سالاری روز دوشنبه در جلسه ستاد زیرساخت های اربعین استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه با اشاره به کوتاهی زمان تا برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) افزود: اجرای برخی از پروژه های زیرساختی در مسیر مراسم اربعین زمان بر است و باید اجرای این پروژه ها در ۲ شیفت در دستور کار قرار گیرد.

وی به شهرداری های زنجان، همدان، سنندج، اردبیل و البرز به عنوان شهردار های معین تاکید کرد: شهرداری های معین باید هر چه زودتر امکانات، خدمات و ماشین آلات برای کمک به شهرداری های سر مسیر اربعین استان گسیل کنند.

او همچنین از همه شهردار های در مسیر مراسم اربعین خواست تمام توان خود را برای زیباسازی شهرها، نصب انواع علامت های راهنمایی زوار اعم از مسیری، اقامتگاهی، موکب و سیرویس بهداشتی، روکش آسفالت معابر و نصب سیرویس بهداشتی و روشنایی معابر و غیره انجام دهند.

وی در ادامه با اعلام اینکه برای زیرساخت های اربعین استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۱۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است، افزود: شهرداری ها در مسیر چون این خدمات برای شهر آنها و جزء وظایف جاری آنان است باید تلاش کنند با اعتبار خودشان پروژه ها را انجام دهند و منتظر اعتبار  نباشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه مهم ترین زیر ساخت ها را نصب علائم راهنمایی رانندگی جاده های اصلی فرعی ، روکش جاده ها و لکه گیری، نصب نیوجرسی ها در پرتگاه ها، ، روشنایی، نصب سیروس های بهداشتی، توقفگاه و غیره دانست.

سالاری، ساماندهی دست فروش های مسیر و خروجی و ورودی راه ها، پارکینگ ها، مسیر های موقت اضطراری، تهیه آب برای زوار، برق و غیره را از دیگر امکاناتی دانست که باید تامین شود.

او همچنین به مدیریت ترافیک مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: در مسیرهایی که گره ترافیکی مانند شهر بیستون ، ورودی و خروجی شهر کرمانشاه به عنوان مرکز ثقل اقامتگاهی و خدمات دهی و مسیر قصرشیرین تا خسروی وجود دارد باید پلیس راه ، راهور و شهرداری کرمانشاه تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی در ادامه اشاره کرد سعی برآن است گیت های مرزی ۲۴ ساعته باشد بنابراین خدمات دهی دستگاه های اجرایی نیز  باید به صورت ۲۴ ساعته باشد.

او همچنین از اداره کل فناوری اطلاعات استان نیز خواست زیر ساخت های اینترنت قصر شیرین و خسروی برای تلفن و تماس زائران که بسیار مهم است را فراهم کنند.

او در پایان برگزاری باشکوه مراسم اربعین را آبرو استان دانست و گفت: تمام دستگاه اجرایی برای انجام زیرساخت ها باید با هم هماهنگ باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: تمام مسیر اربعین از کنگاور تا خسروی خط کشی می شود و از خسروی تا کنگاور علائم و تابلو راهنمایی رانندگی و راهنمایی زوار نصب می گردد.

فریبرز کرمی در ادامه از اختصاص ۳۰۰ اتوبوس عمومی از قصرشیرین تا خسروی خبر داد و افزود: در مسیر جاده ریخک(سرپل ذهاب) ، کرند غرب تا خسرو آباد و گردنه عین کش جاده آسفالت و روکشی، نصب نیو جرسی و نصب هزار تابلو و المانت ها انجام می شود.

وی همچنین از شماره گذاری ۴۰۰ تیر برق از قصرشیرین تا خسروی، نصب هزار تابلو، لکه گیری تمام جاده اصلی و فرعی ، احداث سایبان پارکینگ ها و نصب ۱۰۰ چشمه سیرویس بهداشتی و نصب دوربین های سرعت سنج و کنترل را از جمله وظایف این اداره کل دانست.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد و پیش بینی می شود در ایام اربعین یک میلیون زائر از مرز خسروی کرمانشاه راهی کربلا شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان