//
کدخبر: ۲۱۱۷۹۲ //

مراسم معارفه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری برگزار شد

مراسم معارفه مدیرکل دفتر امور شهری استانداری صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، جمعی از مدیران ستادی ، و کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در سالن برگزاری جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد.

مراسم معارفه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه معارفه سعید سلیم ساسانی مدیرکل جدید دفتر امور شهری  و شوراها ی استانداری  ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در دفتر امور شهری و شوراها اظهار داشت : انتظار داریم تا دست اندر کاران این بخش برنامه ریزی موثری برای ارتقا سطح کیفی فعالیت های شهرداری ها  داشته باشند و این روند باید به توانمند سازی شهرداریها  منتهی شود.

معاون  عمرانی استاندار  با اشاره به وظایف و مسئولیتهای حساس حوزه امور شهری استانداری، اظهار داشت: از مدیرکل جدید انتظار داریم با انرژی و همت مضاعف در راستای اهداف نظام و تحقق برنامه های دولت گام بردارد.

وی عملکرد دفتر امور شهری را در عملکرد شهرداری‌ها موثر دانست و افزود: همه اتفاقاتی که در شهرها می‌افتد به نوعی با مدیریت شهری در ارتباط است، بنابراین حوزه امور شهری به دقت باید عملکرد شهرداری‌ها را زیر نظر داشته باشد.

سالاری افزود: ارزیابی درست عملکرد شهرداریها ،  تنظیم بودجه ، شفاف سازی نحوه درآمد و هزینه کرد و نیز سایر فعالیتهای آنها امری بسیار مهم بشمار می آید و  از وظایف دفتر امور شهری  شهری شفاف سازی و کنترل و نظارت  صحیح بر  فعالیتهای شهرداری ها و شورای شهرها می باشد.

سالاری با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندان از سوی شهرداری ها بیان داشت:حقوق شهروندی چیزی نیست جز احترام به ارزش و کرامت انسانی، حقوق یک شهروند بر پایه و اساس همین اصل باید مورد توجه قرار شهرداری ها قرار گیرد.

در ادامه معاون استاندارشهرداران را مکلف به سکونت در محل خدمت خود دانست و اظهار داشت : اخیرا ابلاغیه جدیدی از سوی وزارت کشور  درخصوص تکلیف تمامی شهرداران برای حضور در محل سکونت خود رسیده است بنابراین پذیرفته نیست  شهردار یک شهر در مرکز استان ساکن باشد.

سالاری افزود:اگر شهرداری تخلف کند از اختیارات استاندار و معاون هماهنگی عمرانی استانداری است که تا رسیدگی به پرونده در هیئت حل اختلاف به مدت  سه ماه فعالیت وی را تعلیق کنند .

وی افزود:در گذشته ازاین اختیار قانونی استفاده نشده است مطمئنا  درصورت مشاهده تخلف از سوی شهرداران از این اختیارات  استفاده خواهد شود.

هم چنین  سالاری در این جلسه از خدمات  منوچهر فخری، مدیرکل سابق دفتر امور شهری و شوراهای استانداری  قدردانی کرد .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان