//
کدخبر: ۲۲۰۰۰۹ //
‍ معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

رعایت استاندار برای تولید کالاضروریست و با کارگاه های غیر مجاز برخورد خواهد شد

مهردادسالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری حفظ سلامت و ایمنی و صرفه جویی در اقتصاد ملی همراه با توجه به حقوق مصرف کننده از مسائلیست که داشتن نشان استاندارد برای هرکالایی را ضروری می کند .

رعایت استاندار برای تولید کالاضروریست و با کارگاه های غیر مجاز برخورد خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مهردادسالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در همایشی که صبح امروز (23 مهر) به مناسبت هفته ملی استاندارد برگزار شد اظهار کرد:داشتن استاندارد برای هرگونه کالا و تولیداتی یک ضرورت است چراکه موضع ایمنی و سلامت مردم و حقوق شهروندی آنهاست.

مهردادسالاری افزود: داشتن استاندارد برای هرکالا علاوه برحقوق مصرف کننده حقوق تولید کننده را نیز تامین می کند و باعث سود آوری در دراز مدت خواهد شد.

وی در ادامه گفت:با توجه به بازار صادراتی که برای محصولات ایرانی وجود دارد ،ضرورت دارد کیفیت کالا بالا برود که خوشبختانه تولید کنندگان ما سعی می کنند کالاهایی ارائه دهند که قابلیت ارائه به بازار جهانی را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وقوع زلزله سال 96 در استان و اقدامات و نظارت های اداره کل استاندارد در بازسازی‌ها اشاره کرد و گفت: در زلزله دوسال پیش خیلی از ساختمان ها استاندارد لازم نداشتند و از مصالح غیر استاندارد استفاده شده بود  و دیدیم که  زلزله باعث تخریب و آسیب رساندن به 107هزار واحد مسکونی شد  اما در زلزله های بعدیشاهد بودیم  که حتی یک واحد بازسازی شده آسیب ندید چرا که در استفاده از مصالح استاندارد و رعایت استاندارهای ساخت وساز دقت لازم وجود داشت اداره کل استاندارد نیز نظارت  لازم  براین موضوع داشت.

سالاری با تاکید بر برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز گفت:قطعا با ساخت و ساز غیر مجاز برخورد جدی خواهیم داشت چرا که ساختمان غیر مجاز مهندس ناظر و مشخصات فنی لازم را  ندارد ضمن اینکه از مصالح غیر استاندار هم استفاده می شود و دراین خصوص سازنده محدودیتی احساس نمی کند،اگر دراین خصوص برخورد قهری صورت می گیرد به دلیل رعایت حقوق شهروندی و تامین سلامت و ایمنی آن خانواراست.

 

وی  با اشاره به ضرورت برخورد با تولید کنندگان غیر مجاز گفت:برخورد با کارگاه های تولیدی غیر مجاز حمایت از تولید کنندگان کالاهای استاندارداست و ما دراین خصوص حتما پیگیری های لازم انجام خواهیم داد.

معاون استاندار درادامه با اشاره به تخریب بیمارستان اسلام آباد در زلزله سال 96 گفت: عدم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و با کیفیت همچنین  عدم رعایت  نکات فنی و استاندارد از سوی اجرا کنندگان  سبب لطمه به مردم و بیت المال شد .

وی افزود :در بخش فنی استان تمام تلاشمان این است  از ساخت وساز بناهای بی کیفیت جلوگیری و با عوامل آن برخود شودقطعا ما در شورای فنی استان از رعایت ضوابط کوتاه نخواهیم آمد.

سالاری تاکید داشت:به دهیاران بخشداران و دستگاه های اجرایی اخطار میکنیم هیچ قصوری در استفاده از کالاهای غیر استاندارد پذیرفته نیست .

سالاری در ادامه به وضعیت استاندارد تجهیزات تفریحی موجود در پارک‌های محلات و زمین‌های بازی استان پرداخت و گفت:چرا شهرداریها باید لوازم ورزشی را به اسم سلامتی مردم نصب کنند که به سلامتی مردم آسیب میزند قطعا دراین زمینه به شهرداریها تذکر می دهیم و باید نواقص رفع شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۰۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان