//
کدخبر: ۲۰۷۸۶۲ //

اطعام ۶ هزار نفر در بقاع متبرکه و مناطق محروم کرمانشاه به مناسبت عید سعید غدیر خم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اطعام بیش از ۶ هزار نفر در بقاع متبرکه و مناطق محروم در شب و روز عید سعید غدیرخم خبر داد.

اطعام ۶ هزار نفر در بقاع متبرکه و مناطق محروم کرمانشاه به مناسبت عید سعید غدیر خم
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام محمّد صالحی با اعلام این خبر گفت: امروزه دست‌گیری از فقرا و نیازمندان لبیک به ندای پیامبر عظیم‌الشان است.

وی افزود: توصیه‌های بسیاری برای اطعام مردم و به‌ ویژه نیازمندان در روز عید غدیرخم صورت گرفته و برپایی سفره‌های اطعام از دیگر برنامه‌های اوقاف استان کرمانشاه است.

حجت الاسلام صالحی دهه ولایت را فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه دانست و اظهار داشت: باید فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم تا مانند ایام محرم و صفر همه آحاد مردم برای بزرگداشت این روز متحد شوند.

وی با بیان اینکه از اعمالی که به انجام آن در روز عید غدیر سفارش شده افطاری دادن به روزه‌داران است، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) به ویژه امام علی(ع) بر اطعام مستمندان و نیازمندان بسیار تاکید کرده اند و ما باید این سنت زیبا و ارزشمند را در جامعه ترویج و تبلیغ کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت: برگزاری باشکوه مراسم جشن روز عید سعید غدیرخم با حضور چشمگیر سادات، برگزاری همایش سراسری بانوان ولایی عصر روز عید غدیرخم، برپایی ایستگاه‌های پذیرایی ، تکریم و ادای احترام به شهدای سادات ، خطبه‌خوانی و بازسازی واقعه غدیر و اجرای برنامه های شاد نیز بخش دیگری از برنامه‌هایی است که به مناسبت این عید فرخنده در جوار آستان مقدس امامزادگان عظیم الشان استان کرمانشاه برگزار شده است.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم شعائر الهی در جامعه حاکم شود و دل‌ها به هم نزدیک، باید بیش از گذشته در نهادینه کردن موضوعات مذهبی بکوشیم که یاد ائمه اطهار در جامعه نهادینه شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۸۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان