//
کدخبر: ۲۰۴۳۷۴ //

۱۱ روستای کردستان امسال از نعمت برق بهره‌مند می‌شود

طبق اعلام شرکت توزیع نیروی برق کردستان، امسال ۱۱ روستا در نقاط مختلف این استان از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

۱۱ روستای کردستان امسال از نعمت برق بهره‌مند می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان روز پنجشنبه اظهار داشت: جمعیت سالکن در این تعداد روستا تا پایان امسال با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از نعمت برق بهره می‌شوند.

هیوا لهونیان اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۶۹۴ روستا زیر پوشش خدمات شرکت برق هستند که کنتور برق ۹۴۴ روستای آن به صورت بازفروش و ۷۵۰ روستا نیز تکخوانی است.

وی یادآور شد: در راستای اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی و آماده کردن آن برای تبدیل به تکخوانی حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم این نیاز محقق شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بر ضرورت اصلاح شبکه توزیع برق فشار ضعیف، فشار متوسط، پست ها و انشعابات مشترکان پیش از شروع به تکخوانی کردن کنتورها تاکید کرد.

لهونیان به سخت گذر بودن بسیاری از روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برق ۶ روستا در شهرستان های بانه، بیجار و کامیاران از طریق سامانه های خورشیدی تأمین می‌شود که از منابع داخلی شرکت توانیر انجام شده است.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و ادارات خدمات می دهد و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان