//
کدخبر: ۱۷۶۹۴۰ //

پلمب ۱۱۲ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه ابن سینا در همدان از پلمب 112 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی به صورت موقت خبر داد و گفت: بیش از 21 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف از مسیر مصرف خارج شد.

پلمب 112 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی در همدان
به گزارش فرتاک نیوز،

رشید حیدری‌مقدم با اشاره به اقدامات معاونت بهداشتی همدان در ایام نوروز اظهار کرد: در این 20 روز از طرح سلامت نوروزی همکاران سلامت محیط و کار تلاش شبانه‌روزی داشتند.

وی ضرورت و اهمیت اجرای برنامه سلامت نوروزی را در راستای سلامت مسافران و امنیت غذایی جامعه مهم دانست گفت: برنامه سلامت نوروزی با محوریت مدیریت سلامت محیط و کار به منظور کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری‌های واگیردار منتقله از آب و غذا و کاهش بار بیماری‌های غیر همزمان با سراسر کشور از 20 اسفندماه سال 97 آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه ابن سینا در همدان با تاکید به اینکه این طرح با مشارکت بیش از 250 نفر از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای استان و نیروهای پشتیبانی و لجستیک در قالب اکیپ‌های بازرسی و نظارتی در سطح استان آغاز شده است افزود: فعالیت ها از ساعت 8 تا 20 به صورت مستمر ادامه داشته و همه روزه در ساعات اداری و غیر اداری و ایام تعطیلات به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ساعت 20 تا 8 صبح هر روز به صورت آنکال آماده رسیدگی به شکایات و طغیان‌های احتمالی در سطح استان بودیم افزود: در 20 روز اخیر 12 هزار و 132 مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، قنادی‌ها، رستوران‌ها و... بازدید شده است.

حیدری‌مقدم تعداد بازدید از اماکن عمومی شامل اماکن گردشگری ، مجتمع های رفاهی، هتل ها، آرایشگاه ها و ... را 3 هزار و 804 مورد عنوان کرد و گفت: 397 مورد بازدید از اماکن مسیر راهی انجام شده است.

وی با تاکید به اینکه برای حفظ و ارتقای سطح سلامت عموم مردم، تعدادی از مراکز و اماکنی که از قوانین بهداشتی تبعیت نمی‌کردند را به مراجع قضایی معرفی کردیم افزود: در این راستا 151 متخلف مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 39 متصدی اماکن عمومی و 22 مکان مسیر راهی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه ابن سینا در همدان از  پلمب 112 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی به صورت موقت خبر داد و گفت: بیش از 21 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف از مسیر مصرف خارج شد.

وی تعداد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل را 6 هزار و 195 مورد و تعداد موارد کلرسنجی آب را 8 هزار و 639 مورد عنوان کرد.

حیدری‌مقدم با اشاره به صدور یک‌هزار و 177 مورد کارت بهداشتی برای متصدیان در این ایام خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی 66 مورد شکایات مردمی حوزه بهداشت از طریق سامانه 190 ثبت شده که تمامی آنها توسط مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی پیگیری شده است.

وی بیان کرد: معاون بهداشت دانشگاه محور اصلی این طرح را آموزش اصناف برای رعایت تمام استانداردها و شاخص‌های بهداشتی می‌داند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان