//
کدخبر: ۱۴۰۵۹۴ //

وزارت بهداشت: افزون بر ۹۱ تن مواد غذایی فاسد معدوم شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزشی از معدوم سازی بیش از 91 تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته در 6 ماه نخست سال 1397 خبرداد.

وزارت بهداشت: افزون بر 91 تن مواد غذایی فاسد معدوم شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس سامانه بهداشت 190 امروز (سه شنبه) اظهار کرد: همزمان با فعالیت های بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، شکایت های مردمی در اولویت کار بازرسان قرار گرفته است.

محراب آقا زاده افزود: سامانه 190 با فعالیت های شبانه روزی خود در 6 ماه گذشته ضمن ثبت بیش از 50 هزار خبر و شکایت مردمی توانست به بیش از 99 درصد این اخبار و شکایات رسیدگی کرده و پاسخ دهد.

رییس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت ادامه داد: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی مشهد (12 درصد)، شهید بهشتی ( 12 درصد)، ایران (10 درصد)، شیراز (10 درصد) و اصفهان (7 درصد) بوده و به ترتیب از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کرج، قم، تبریز، یزد، کرمان و قزوین بیشترین تماس و شکایت در سامانه ثبت شد.

وی اضافه کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیرمجاز و غیربهداشتی با 15 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 9 درصد و نانوایی ها نیز با 9 درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.

آقازاده گفت: بیشترین نوع خبر که مردم به سامانه اعلام کرده اند مربوط به عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بود.

وی افزود: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به رفع نقص 17 درصد از اماکن و مراکز، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت رفع نواقص غیربحرانی 16 درصد و مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی به میزان 12 درصد بود.

رییس سامانه 190 وزارت بهداشت، گفت: سه درصد اخبار، شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی 91 هزار و 358 کیلوگرم انواع کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده (شامل مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف) شد.

وی با بیان اینکه 73 درصد تماس گیرندگان را آقایان و 27 درصد خانم ها شامل می شود، افزود: سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت به طور شبانه روزی و در همه ایام هفته آماده دریافت شکایت های مردمی در زمینه موضوعات مختلف بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای از جمله تخلفات مورد مشاهده در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است و هموطنان می توانند از سراسر کشور با شماره گیری تلفن 190 با این سامانه شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان