//
کدخبر: ۱۶۵۸۱۵ //

۸ هزار واحد مسکونی محرومین در استان قم بازسازی شد

رئیس بنیاد مسکن استان قم با بیان اینکه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان برای محرومین احداث شده است، گفت: با کمک بنیاد مسکن استان ۸ هزار واحد مسکونی در استان قم طی سال‌های اخیر بازسازی شده است تا در زمان وقوع زلزله کمترین تلفات را داشته باشیم.

۸ هزار واحد مسکونی محرومین در استان قم بازسازی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

داریوش بلدی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری دستاوردهای انقلاب اسلامی که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن سال 58 تأسیس شد که در حوزه عمران روستایی فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: مهم‌ترین طرح‌های آن در روستاها طرح هادی و صدور سند مالکیت و تملک و واگذاری زمین و تعیین محدوده‌های روستاها است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم بیان کرد: یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکل تملک و واگذاری است ودر روستاهایی که مردم نیازمند زمین هستند زمین را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

بلدی عنوان کرد:200 روستا در استان قم داریم که 76 روستا در جمعیتی کمتر از 20 خانوار دارد و در زمینه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار را پوشش دادیم و در مجموع در 151 روستا طرح هادی انجام شد.

وی بیان کرد:785 هکتار زمین را در روستاهای استان تملک کردیم و پس از تفکیک به پنج هزار قطعه زمین در اختیار مردم قرار دادیم، صدور 16 هزار سند واحد مسکونی روستایی از اقدامات بنیاد مسکن استان است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم بیان کرد: طرح بهسازی مسکن روستایی با نظارت بنیاد مسکن انجام می‌شود و قرار است 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور مقاوم سازی شود و سهمیه ای نیز برای استان قم است، 25 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد بازپرداخت 15 ساله به روستاییان استان می‌دهیم.

بلدی با بیان اینکه 5 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان برای محرومین احداث شده است، خاطرنشان کرد: با کمک بنیاد مسکن استان 8 هزار واحد مسکونی در استان قم طی سال‌های اخیر بازسازی شده است تا در زمان وقوع زلزله کمترین تلفات را داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان