//
کدخبر: ۱۵۵۹۷۴ //

حفظ و نگهداری بافت‌های گردشگری خراسان جنوبی ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار گرفت

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری برای بافت های با ارزش و گردشگری استان اختصاص یافت.

حفظ و نگهداری بافت‌های گردشگری خراسان جنوبی ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

حامد تنها عصر امروز در بازدید از بافت تاریخی شهر بیرجند اظهار داشت: 250 میلیون تومان از این میزان اعتبار به هرکدام از بافتهای با ارزش چنشت سربیشه و نایبند طبس و 250 میلیون تومان هم به طرح گردشگری کریموی شهرستان سرایان اختصاص یافته است.

وی گفت: برای اجرای این طرح از سال 88 تاکنون 3 میلیارد و 383 میلیون تومان در بافت های با ارزش 4 روستای فورگ، خور، نایبند و چنشت  سرمایه گذاری شده است

 وی بیان کرد: از این میزان اعتبار 737 میلیون تومان در روستای فورگ، یک میلیارد و 376 میلیون تومان در روستای خور، 720 میلیون تومان روستای نایبند و 550 میلیون تومان در روستای چنشت شهرستان سربیشه هزینه شده است.

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از اعتبار امسال هنوز مبلغی جذب نشده است،خاطرنشان کرد: این اعتبارات به تازگی ابلاغ شده و مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار آن در حال انجام است.

تنها با بیان اینکه  بهسازی روستای فورگ که از سال 93 آغاز شده  و فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است گفت: فاز نخست روستای خور در مرحله اتمام طرح است و اجرای طرح در روستاهای کریمو، نایبند و چنشت و روستای گردشگری کریمو هم ادامه دارد.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ها حفظ و نگهداری بافت کالبدی برخی از روستاهای کشور است که به عنوان میراثی ارزشمند از نیاکان ما به ارث رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۵۹۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان