//
کدخبر: ۷۲۹۳۱ //

نقش صندوق فرهنگیان در بهبود معیشت فرهنگیان

فرهنگیان عضو صندوق ذخیره علاوه بر سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی از خدمات رفاهی حین خدمت نیز برخوردار می‌شوند بر این اساس فرهنگیان عضو از ابتدای تاسیس موسسه تا اسفند 95 بیش از 34.3 میلیارد تومان در قالب خدمات رفاهی و در حوزه‌های خودروی لیزینگی، خدمات بیمه‌ای، خدمات گردشگری، تامین مسکن و تسهیلات مالی و اعتباری دریافت کرده‌اند.

 نقش صندوق فرهنگیان در بهبود معیشت فرهنگیان
به گزارش فرتاک نیوز،

در تاریخ 5 دی ماه مطلبی با عنوان «صندوق ذخیره فرهنگیان پس از 22 سال؛ بهبود معیشت معلمان یا سوددهی برای مدیران» در این خبرگزاری منتشر شد. در بخشی از این مطلب اشاره شده بود «این صندوق در طول تاریخ‌ فعالیت خود آنگونه که باید نتوانسته به بهبود معیشت فرهنگیان به ویژه در ایام بازنشستگی منجر شود و هم اکنون در شرایطی که دولت نیز سهم خود را به این صندوق پرداخت نمی‌کند، کارایی آن برای مدیران بیشتر از معلمان است».

 

صندوق ذخیره فرهنگیان درواکنش به این گزارش در جوابیه‌ای اعلام کرد:

«ادعاهای مطرح شده علیه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در یک سال اخیر به هیچ عنوان نافی نقش صندوق در زندگی اقتصادی معلمان به ویژه در زمان بازنشستگی در طول دو دهه گذشته نیست، واقعیت این است که از ابتدای تاسیس موسسه تا مهر 96 بیش از 2 هزار و 135 میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که بیش از 620 میلیارد تومان آن مربوط به بازنشستگان مهر ماه 95 تا مهرماه 96 و در تلاطم ادعاهای مطرح شده علیه این نهاد اقتصادی بوده است»

 

همچنین پرداخت به موقع سهم‌الشرکه بازنشستگان فرهنگی عضو نشانه عمل موسسه به تعهداتش در قبال اعضا است به طوری که تاکنون بیش از 280 مورد پرداخت سهم‌الشرکه و سود سالیانه به طور منظم در فاصله 3 ماه پس از بازنشستگی به حساب افراد واریز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

 

در همین حال میزان دریافتی فرهنگیان بازنشسته نسبت به مبلغ واریزی آنها به بیش از 7 برابر رسیده است به طوری که یک فرهنگی که در تاریخ 30 آبان 1374 به عضویت در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کرده و در طول 22 سال عضویت مبلغ 37 میلیون ریال به حساب موسسه واریز کرده در زمان بازنشستگی در مهرماه 96 بیش از 260 میلیون ریال دریافت کرده است. بنابراین نمی‌توان نقش صندوق ذخیره فرهنگیان در معیشت فرهنگیان به ویژه بازنشستگان را نادیده گرفت.

 

از سوی دیگر فرهنگیان عضو صندوق ذخیره علاوه بر سودآوری ناشی از فعالیت‌های اقتصادی از خدمات رفاهی حین خدمت نیز برخوردار می‌شوند بر این اساس فرهنگیان عضو از ابتدای تاسیس موسسه تا اسفند 95 بیش از 34.3 میلیارد تومان در قالب خدمات رفاهی و در حوزه‌های خودروی لیزینگی، خدمات بیمه‌ای، خدمات گردشگری، تامین مسکن و تسهیلات مالی و اعتباری دریافت کرده‌اند.

 

در این میان فقط شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان از ابتدای فعالیت تاکنون بالغ بر 122 هزار دستگاه خودرو با تسهیلات مناسب و شرایط ویژه در بین فرهنگیان عضو موسسه توزیع کرده که در نوع خود کم‌نظیر است.

 

شرکت تامین مسکن فرهنگیان تاکنون بالغ بر 6هزار واحد مسکونی با تسهیلات و قیمت تمام شده به اعضا واگذار کرده است و شرکت خدمات مسافرتی زاگرس نیز توانسته تورهای ارزان‌قیمت با تسهیلات مناسب در اختیار فرهنگیان قرار دهد. همچنین خدمات بیمه‌ای ارائه شده به فرهنگیان در قالب اقساط با تخفیف‌های ویژه از دیگر خدمات ارائه شده موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۹۳۱ //
ارسال نظر
 
  • مریم

    سلام . من ازجمله کسانی هستم که از اول صن دوق ذخیره عضو شدم مدرکم هم فوق لیسانس هس تم الان که صورت حساب میگیرم۱۶میلیون و خو رده ای هست که در تاریخ ۲/۷/۹۶بازنشست شدم هنوز هیچی ندادند،در صورتی که روی همین م بلغ کم هم حساب کرد م وچک دادم ،امادریغ ا ز یک ریال پول،

  • ناشناس

    این اطلاعات را از چه کسی گرفته اید؟ من با حدود 20 سال سابقه سرمایه گذاری در صندوق هنوز هیچ تسهیلاتی نگرفته ام حتی هزاران دوست فرهنگیم. حتما به نور چشمی ها رسیده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان