//
کدخبر: ۷۲۶۷۸ //

درمان اورژانسی شکستگی در روز‌های برفی!

یک جراح استخوان و مفاصل در خصوص اقدامات اولیه در هنگام شکستگی ناشی از لیز خوردن در برف توضیحاتی داد.

درمان اورژانسی شکستگی در روز‌های برفی!
به گزارش فرتاک نیوز،

با اشاره به افزایش احتمال آسیب دیدگی بر اثر لغزندگی ناشی از بارش برف گفت: لغزندگی معابر ناشی از بارش برف می‌تواند صدماتی را به دنبال داشته باشد، افراد جوان به دلیل استحکام و توان بدنی بیشتر در صورتی که دچار لیز خوردگی شوند کمتر آسیب می بینند، اما در سنین بالاتر امکان شکستگی های خطرناک مانند شکستگی لگن مچ دست و پا وجود دارد.

 

کفش مناسب بپوشید تا آسیب نبینید

وی پیشگیری را مهم‌ترین راه اقدام برای جلوگیری از آسیب دیدگی بر اثر سرخوردگی ناشی از برف دانست و افزود: در صورتی که افراد قصد دارند، پای پیاده در معابر سطح شهر تردد کنند، به منظور پیشگیری از لیز خوردگی و مصدومیت هایی مانند شکستگی و دررفتگی استخوان حتما از کفش مناسب استفاده کنند، افزون بر این برخی اقدامات چون برف روبی و نمک پاشی از سوی نهادهای مسئول مانند شهرداری در پیشگیری از بروز حوادث کمک کننده خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: هنگام آسیب دیدگی هایی چون دررفتگی یا شکستگی استخوان بر اثر سرخوردگی در برف، نخستین اقدام حفظ خونسردی است، در اغلب این قبیل آسیب دیدگی، 99 درصد افراد هوشیار هستند و می توانند اقدامات اولیه مانند آتل بندی را تا زمان رسیدن به مراکز درمانی انجام دهند.

 

اقدامات اورژانسی در شکستگی ناشی از برف

پدرام به اقدامات اولیه در صورت آسیب دیدگی استخوان و مفاصل بر اثر لیز خوردگی ناشی از برف اشاره و عنوان کرد: در صورتی که هنگام تردد، فردی دچار لیزخوردگی و آسیب در استخوان یا مفاصل شود، نخستین اقدام این است که باید قسمت آسیب دیده را بی حرکت کرد و آتل بندی را انجام داد که برای این کار می توان حتی از یک تکه چوب استفاده کرد.

 

این جراح ارتوپدی تصریح کرد: افراد تا زمان مراجعه به مراکز درمانی اغلب در منزل یا محیط بسته قرار می گیرند، اگرچه هوا سرد است اما توصیه می کنیم در صورت آسیب دیدگی استخوان مانند شکستگی و دررفتگی روی محل آسیب دیده کیسه یخ قرار داده شود تا ورم و صدمات عروقی کمتر باشد و کبودی ها کاهش پیدا کند.

 

دستکاری شکستگی ممنوع!

پدرام با تاکید بر اینکه از دست کاری محل آسیب دیدگی باید جلوگیری شود، گفت: برخی افراد در مواردی چون دررفتگی، دست به اقداماتی می زنند که این اقدامات خطرآفرین است و این امکان وجود دارد که آسیب جدی به عضو صدمه دیده وارد شود.

 

این جراح ارتوپدی خاطرنشان کرد: هرچه شدت مصدومیت بیشتر باشد، انجام اقدامات اولیه و اورژانسی بیشتر حائز اهمیت است.

 

پدرام یادآور شد: آتل بندی و استفاده از مسکن برای کاهش درد در آسیب های چون شکستگی ناشی از لیز خوردن در برف و تا زمان رسیدن به مراکز درمانی و انجام اقدامات لازم از سوی پزشک کمک کننده خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: صراط نيوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان