//
کدخبر: ۲۵۷۱۸۱ //

«حمایت همگانی از مدافعان سلامت»؛ شعار امسال هفته سلامت

وزیر بهداشت به مناسبت هفته سلامت گفت: ما به دلیل همکاری تنگاتنگ همه همکاران، شعار امسال هفته سلامت را حمایت همگانی از مدافعان سلامت نامیدیم.

«حمایت همگانی از مدافعان سلامت»؛ شعار امسال هفته سلامت
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید نمکی با اشاره به اینکه ما به دلیل همکاری تنگاتنگ همه همکاران در حوزه سلامت، هفته سلامت را به عنوان سال حمایت از مدافعان سلامت نامیدیم، گفت: در روزهای مختلف به دلیل نقش پر رنگ همه عزیزان ما مناسبت‌های مختلفی را اعلام کردیم گفت: امروز  (یکم اردیبهشت ماه) را به عنوان اولین روز به عنوان روز بهورزان، مراقبین سلامت و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا و نقش ارزنده‌ای که داشتند در پیشگیری بیماری و کاهش فشار در بیمارستان و بخشهای درمانی و نقش پر رنگش در بسیج ملی مبارزه با کرونا، نامگذاری کردیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: روز دوم یعنی سه شنبه ( دوم اردیبهشت ماه) را به عنوان روز پزشکان، پرستاران، ماماها، متخصین علوم آزمایشگاهی و کل خانواده سلامت در بخش تشخیص و درمان در مقابله با کرونا برگزیدیم. 

نمکی با اشاره به اینکه روز سوم یعنی چهارشنبه (سوم اردیبهشت ماه) را به عنوان روز آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا برگزیدیم، گفت: با نقش ارزنده‌ای که تحقیقات سنگین ما در عرصه ملی دنبال می‌شود و برای راهکارهای درمانی تشخیص و موارد دیگری که شرکت‌های دانش بنیان در امر تولید دنبال می‌کنند این نام انتخاب شد.

وی با بیان اینکه روز چهارم (چهارم اردیبهشت ماه) را به عنوان روز هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا نامگذاری کردیم، اظهار کرد: به دلیل همکاری بسیار صمیمانه در دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های بیرون از دولت مانند بسیج ، سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین شرکت‌های خصوصی و بخش‌های غیر دولتی که با مجموعه نظام سلامت همکاری دارند، نامگذاری یاد شده انجام شد.

نمکی با ذکر این موضوع که روز پنجم  (پنجم اردیبهشت ماه) را به نام روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا نامگذاری  کردیم،‌ گفت: با نقش بسیار تاثیرگذاری که روحانیون در مساجد با تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در اقصی نقاط کشور کمک کردند و همکاران ما در نظام سلامت و برای تبیین راهکارهای که ما بتوانیم از بیماری کرونا پیشگیری کنیم و نقش بسیار پر رنگ این عزیزان، به همین نام نامگذاری شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه روز بعد از آن (ششم اردیبهشت ماه) به عنوان روز مردم همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابل کرونا نامگذاری شده است، گفت: به دلیل نقش بسیار اثر گذار مردم در همراهی با نظام سلامت و کادر بهداشت و درمان این کشور با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی که داشتند و امیدوارم این مسیر را ادامه دهند تا بتوانیم دستاوردهای بیشتری را در عرصه سلامت برای مبارزه با این بیماری داشته باشیم، این نام انتخاب شد.

 

وی افزود: روز آخر به عنوان روز رسانه‌ها و کرونا نامگذاری شد؛ به دلیل نقش پر رنگ و تاثیر گذار رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی که در تمام دقایق کنار ما بود. همچنین شبکه‌های اجتماعی و بقیه عزیزانی که در این راه با ما همراهی کردند این نامگذاری انتخاب شد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدوارم با یک همدلی و وفاق بیشتر بتوانیم در آینده نزدیک گام‌های موثرتری را در مهار و کنترل بیماری کرونا برداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان