//
کدخبر: ۲۵۵۸۳۸ //

گفتگو با یکی از پرستاران مشغول به خدمت در بیمارستان بیماران کرونایی گلستان/ لطفا در خانه بمانید

طیبه ریزوندی، یکی از پرستاران متعهد بخش کرونای بیمارستان گلستان است که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا در کنار سایر خدمتگزاران و مدافعان سلامت با تمام توان مشغول خدمت رسانی به بیماران می باشد. از اینرو در گفتگویی پای صحبت های ایشان نشستیم تا از روزهای سخت و پر از اضطراب مدافعان سلامت برایمان بگوید که در ادامه این گفتگو آمده است.

گفتگو با یکی از پرستاران مشغول به خدمت در بیمارستان بیماران کرونایی گلستان/ لطفا در خانه بمانید
به گزارش فرتاک نیوز،

 طیبه ریز وندی، این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا در کنار سایر خدمتگزاران و مدافعان سلامت با تمام توان خود مشغول خدمت رسانی به بیماران می باشد که از روزهای سخت و پر از اضطراب مدافعان سلامت برایمان می گوید که در ادامه در این گفتگو آمده است.  

از تجربه کار و حضورتان در مرکز بیماران کرونایی گلستان بگویید

راستش وقتی به من اعلام شد که باید در بیمارستان بیماران کرونایی حضور پیدا کنم، استرس بسیار بالایی داشتم‌ و فکر می کردم این موضوع بسیار ترسناک خواهد بود که بخواهی با افراد مبتلا به این بیماری در تماس باشی، اما وقتی بقیه همکاران و سایر بیمارانی که اکثرا افرادی مسن بودن را دیدم نظرم عوض شد.

بیماران مسنی که پیرمرد و پیرزن های مهربانی بودند که خودشان حتی نگران سلامتی ما می شدند.

 چه عواملی باعث شده با این شرایط در مراکز پرخطر کارتان را ادامه دهید؟

امید به این موضوع که بالاخره این روزهای سخت تمام خواهد شد سبب می شود همه ما به عنوان بخشی از کادر درمان بتوانیم از اضطراب، رنج و ترس بیماران کم کنیم و هم بتوانیم نقش موثرتری در بهبود اوضاع داشته باشیم و در نهایت قوی تر شویم.

سختی های کار در این مراکز پرخطر  کدامند؟

سختی کارهای ما بیشتر به خاطر لباس های حفاظت شخصی است که پوشیدن آن ها خیلی سخت بوده و بسیار گرم هستند واستفاده از ماسک هایی که باید مدت زمان طولانی بر روی صورتمان باشد خودش به تنهایی موجب تنگی نفس می شود و شستن دائمی دست ها و پوشیدن دستکش باعث می شود خیلی از پروسیجرها مثل رگ گیری برای ما دشوارتر شود

شاید برای شما باورش سخت باشد اما حتی آب خوردن نیز برای تمامی افرادی که در خط مقدم کرونا هستند بسیار سخت شده و این موضوع باید کاملا حفاظت شده باشد تا سلامتی افراد به خطر نیفتد.

photo_2020-04-13_12-13-38

 

 آیا ترس و نگرانی از مبتلا شدن و دوری از خانواده با این شرایط تاثیری بر روی کار و فعالیت شما درخدمت به بیماران نمی گذارد؟

 بله، این نگرانی همواره وجود دارد و واقعا تنها با توکل به خدا می توانیم آرامش بهتری داشته باشیم و همواره سعی می کنیم با حفظ روحیه خود با قوای بیشتری به مردم خدمت نماییم و باعث دلگرمی همه باشیم.

وضعیت خدمات رسانی کادر درمانی در بیمارستان ها چگونه است؟

موضوعی که همواره شاهد آن هستیم همکاران ما همواره درتلاش هستند و واقعا برای سلامتی بیماران از جان خود مایه می گذارند و تمام تلاش خود را به کار می برند که بیماران هر چه سریعتر بهبود یابند.

آیا خاطره ای از خدمات رسانی به بیماران کرونایی در این مدت دارید که در ذهنتان ماندگار شده باشد؟

یکی از بیماران که یک خانم مسن و مهربانی بودن و در بخش ما بستری و دوره بیماری خود را می گذراند، در روز عید به تمامی پرستاران عیدی می داد و با این کار تلاش کرد که حال و هوای عید را برای تمامی ما حفظ نماید

 توصیه شما به مردم و اینکه برای از بین بردن و مهار این بیماری چیست؟

 واقعا تا جایی که می توانند رعایت کنند و به این فکر کنند که هر چه بیشتر نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت نمایند، به نفع سلامتی خود افراد است.

و حرف آخر؛

 از همه مخاطبان عزیز می خواهم که برای سلامتی تمامی پرسنل کادر درمانی دعا کنند و مراقب خود باشند واز تمامی همکاران و دوستانی نیز که تلاش می کنند سهمی در بهبود اوضاع داشته باشند تشکر می کنم‌ و در پایان به همکاران عزیزم در بیمارستان های درگیر با کرونا توصیه می نمایم مراقب خود باشید، چرا که شما یک نیروی ارزشمند انسانی هستید.

منبع: مفدا کرمانشاه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان