//
کدخبر: ۱۶۶۰۲۶ //

رئیس شورای اروپا: پیشرفتی در مذاکره با لندن حاصل نشد

دونالد توسک رئیس شورای اروپا پس از ملاقات با «ترزا می نخست‌وزیر انگلیس 'درباره چگونگی خروج از بن‌بست در برگزیت' با انتشار پیامی در توییتر نوشت: هنوز پیشرفتی قابل‌تصور نیست و مذاکرات ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اروپا: پیشرفتی در مذاکره با لندن حاصل نشد
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس کمیسیون اروپا نیز پیش‌ازاین گفته بود که اتحادیه اروپا حاضر به تغییر توافقنامه برگزیت نیست. «ژان کلود یونکر» پس از ملاقات با «می» در یک بیانیه مشترک ابراز آمادگی کرد که بجای تغییر توافقنامه برگزیت که سه ماه پیش به تائید 27 کشور اروپایی رسید، اصلاحاتی در سند ضمیمه سیاسی این توافق با قید سرعت بخشیدن به آینده همکاری‌های دو طرف اضافه شود.
یونکر درعین‌حال هشدار داد که هرگونه توافق میان دو طرف باید به تائید پارلمان اروپا نیز برسد.
نخست‌وزیر انگلیس صبح پنجشنبه برای مذاکره با رهبران اتحادیه اروپا درباره اصلاح توافقنامه خروج لندن از بروکسل (برگزیت) وارد بلژیک شد. 
وی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل اظهار کردکه گفت‌وگوهای صریح و سازنده‌ای را با مقام‌های اروپایی داشته است. 
«می» افزود در این ملاقات‌ها موضع دولت انگلیس را درباره تغییر در اصل توافقنامه برگزیت را توضیح داده و برای آن خواهد جنگید. 
نخست‌وزیر انگلیس گفت این کار آسانی نخواهد بود و ما تاکنون توافق کردیم که مذاکرات برای پیدا کردن یک‌راه حل، سریع‌تر آغاز شود.
وی بار دیگر تأکید کرد که به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مهلت قانونی پایبند است و در روزهای آینده به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.
'ترزا می' در حالی امید به اصلاح توافقنامه برگزیت دارد که راهبران اروپا این سند را غیرقابل‌مذاکره می‌دانند.
رئیس شورای اروپا روزگذشته (چهارشنبه ) در سخنانی تند خطاب به طرفداران برگزیت خاطرنشان شد که در جهنم برای آن‌هایی که حتی بدون ارائه یک طرح اولیه از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دفاع می‌کنند جایگاه مخصوصی تعبیه‌شده است.
وی این اظهارات را پس از دیدار با «لئو وارادکار» نخست‌وزیر جمهوری ایرلند در بروکسل مطرح و تأکید کرد که اتحادیه اروپا با ایجاد مرز سخت میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالف است. توسک تصریح کرد که در رابطه با صلح دو ایرلند، در جریان برگزیت قمار نمی‌کند.
نخست‌وزیر انگلیس امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد که در ملاقات با رئیس شورای اروپا، ادبیات او را نادرست خوانده و یادآور شده است که این مساله به ایجاد نارضایتی گسترده در داخل منجر می‌شود. وی توضیح داد که در این ملاقات یادآور شده است که دو طرف بایستی روی آینده همکاری‌ها در دوره پسا برگزیت متمرکز شوند. 
نمایندگان مجلس انگلیس ماه گذشته با اختلاف 230 رأی به توافقنامه برگزیت رأی مخالف دادند و با این کار چشم‌انداز خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را تقویت کردند. بااین‌حال نه پارلمان، نه دولت و نه اتحادیه اروپا از برگزیت بی توافق حمایت کرده و تحقق آن را یک فاجعه می‌دانند.
تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد و بانک مرکزی انگلیس امروز پیش‌بینی کرد که این کشور ممکن است در سال جاری دچار رکود اقتصادی شود. پیش‌ازاین اتاق بازرگانی انگلیس نیز هشدار داده بود که هزاران شرکت فعال خارجی به فکر خروج از این کشور افتاده‌اند. 
«ترزا می» امروز به خبرنگاران گفت طرف‌های اروپایی تمایل دارند که انگلیس با دست‌یابی به یک توافق از اتحادیه اروپا خارج شود و او هم با تکیه‌بر اصل خروج به‌موقع از اتحادیه اروپا، به تلاش‌های خود برای رسیدن به توافق ادامه می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان