//
کدخبر: ۱۵۶۰۱۹ //

مقام پارلمان اروپا: عدم دخالت اروپا در برگزاری همه پرسی برگزیت خطایی جدی بود

رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا از اشتباهات جدی اروپا در بحث ها درباره برگزیت سخن گفته و سکوت اتحادیه اروپا قبل از برگزاری همه پرسی در این باره در لندن در سال ۲۰۱۶ را خطایی بزرگ دانست.

مقام پارلمان اروپا: عدم دخالت اروپا در برگزاری همه پرسی برگزیت خطایی جدی بود
به گزارش فرتاک نیوز،

"منفرد وبر"، رئیس فراکسیون حزب مردم در پارلمان اروپا و نامزد سوسیال دموکرات ها در انتخابات پارلمانی سال آینده اروپا از اشتباهات جدی اتحادیه اروپا در بحث ها درباره برگزیت انتقاد کرده و گفت: ما باید در طول مبارزات انتخاباتی درباره مسئله برگزیت در انگلیس در سال 2016 دخالت می کردیم. ما باید به انگلیسی ها می گفتیم که نزد ما باقی بمانید.

وی در عین حال گفت که برگزیت یک تصمیم ملی است که البته به همه اروپاییان مربوط می شود. سکوت ما در این باره یک خطا بود. "وبر" این اظهارات را درباره استراتژی اتحادیه اروپا در جریان برگزاری همه پرسی خروج در ژوئن 2016 ایراد کرد.

وی همچنین گفت که حالا برای دخالت در این مسئله خیلی دیر است. بریتایایی ها در این باره تصمیم گرفته اند. حالا ما باید به عنوان دموکرات این مسئله را بپذیریم. در مقابل انگلیسی ها هم باید با عواقب منفی خروج از این اتحادیه زندگی کنند.

این مقام بلند پایه پارلمان اروپا همچنین تصریح کرد که در اتحادیه اروپا برای انگلیس همچنان باز است.  وی که تصمیم دارد سال آینده برای جانشینی ریاست کمیسیون اروپایی تلاش کند همچنین ابراز امیدواری کرد که پارلمان انگلیس با توافق برگزیتی که اخیرا بین لندن و بروکسل مورد توافق قرار گرفته است موافقت کنند.

  مذاکره‌کنندگان برگزیت در اروپا و انگلیس بالاخره چندی پیش به توافقی در این باره دست یافتند، اما هیجانات و نگرانی‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. اروپا و لندن با نگرانی در انتظار رأی پارلمان انگلیس به این توافق هستند که البته امیدی به آن هم نمی‌رود.

"ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا پیش‌نویس توافق برگزیت با رهبران اروپایی را به‌تصویب پارلمان برساند.

رهبران اتحادیه اروپا لندن را برای پذیرفتن توافق برگزیت تحت فشار قرار داده‌اند. اکثر رهبران اروپایی بر این مسئله تأکید کرده‌اند که هیچ گونه مذاکرات مجددی درباره برگزیت اتفاق نخواهد افتاد.

ترزا می هم هشدار داده است که اگر نمایندگان پارلمان توافق برگزیت را رد کنند، بریتانیا با خطر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق روبه‌رو خواهد شد یا این اقدام می‌تواند منجر به عدم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رأی مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت به‌درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل این موارد است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

در نهم ژانویه نمایندگان پارلمان انگلیس باید بحث‌های خود را درباره توافق برگزیت آغاز کنند. رأی‌گیری درباره این توافق در اواسط ژانویه انجام می‌گیرد. نخست وزیر انگلیس ر‌أی‌گیری درباره این توافق در 11 دسامبر را به‌دلیل نگرانی درباره جایگاه خود لغو کرد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای 29 ماه مارس سال 2019 برنامه‌ریزی شده است. تا پایان سال 2020 یک مرحله گذار برای انگلیس برنامه‌ریزی شده است که در آن در انگلیس همچنان قواعد اتحادیه اروپا اعتبار دارد. این زمان که در صورت لزوم می‌تواند تا دو سال تمدید شود تنها در صورتی اعتبار دارد که دولت انگلیس قبل از خروج توافق جدایی از این اتحادیه را امضا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۶۰۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان