//
کدخبر: ۴۵۰۱۶۹ //
آشپزی| کتلت پیاز

آموزش کامل کتلت پیاز| همه عاشق این کتلت هستن!

این کتلت را می توان به راحتی پخته و آماده کرد. برای دیدن آموزش دستور پخت این غذا به طور کامل و مرحله به مرحله با ما همراه باشید.

آموزش کامل کتلت پیاز| همه عاشق این کتلت هستن!
به گزارش فرتاک نیوز،

کتلت غذایی بسیار لذیذ است که از ترکیب گوشت چرخ کرده و سبزیجات مختلف تهیه می گردد. پس از ترکیب مواد و سبزیجات خرد شده، کتلت ها را در روغن سرخ می کنند و با گوجه فرنگی، ترشی، خیارشور و انواع نان سرو می کنند. یکی از انواع کتلت ها کتلت پیاز نام دارد که در آن از گوشت چرخ کرده، سبزیجات و حبوبات به همراه پیاز فراوان استفاده می شود. پیاز برای بدن بسیار مفید است زیرا خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مواد لازم کتلت پیاز

نخود پخته ۱۰۰ گرم

پودر مغز گردو ۳ قاشق غذا خوری

پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری

پودر زنجبیل ۱ قاشق چای خوری

زعفران پودر شده ۱ قاشق چای خوری

جعفری ساطوری شده ۳۰ گرم

نمک ۱ قاشق چای خوری

تخم مرغ ۲ عدد

فلفل سفید یک سوم قاشق چای خوری

پیاز خام رنده شده ۵ عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پودر سیر ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کتلت پیاز

مرحله اول

در این مرحله، نخود را از یک شب پیش در آب ولرم خیس کرده و حدالمقدور چندین بار آب آن را عوض می کنیم. سپس با همان آب میپزیم و آبکش می نماییم.

مرحله دوم

نخود فرنگی ها را درون غذاساز ریخته و گردو و جعفری را به آن می افزاییم. سپس با استفاده از غذاساز آن را پوره می نماییم و در ظرف می ریزیم. گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پودر دارچین، زنجبیل، زعفران، نمک و فلفل سفید را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

پیازها را شسته، پوست گرفته و رنده می نماییم و به مواد قبلی می افزاییم و با هم مخلوط کرده تا مایه کتلت یک دستی درست شود. تابه را با کمی روغن روی دمای متوسط اجاق گاز قرار داده تا داغ شود.

مرحله چهارم

به کتلت ها در دست شکل داده و در تابه سرخ می نماییم. وقتی یک طرف آن سرخ گردید آن را برگردانید تا طرف دیگر بپزد. در نهایت این غذای لذیذ را در ظرف مناسب به همراه گوجه فرنگی، هویج پخته و جعفری تزیین و سرو نمایید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان