//
کدخبر: ۴۳۶۴۳۹ //

خواص بی‌نظیر زرده تخم‌مرغ و غذاهایی که می‌توانید با آن بپزید

آیا تا به حال اهمیت زرده تحم مرغ را نادیده گرفته‌اید و متوجه ارزش غذایی آن نشده‌اید؟، پس باید مکث کنید و اطلاعات بیشتری درباره مواد مغذی زرده تخم مرغ کسب کنید.

خواص بی‌نظیر زرده تخم‌مرغ و غذاهایی که می‌توانید با آن بپزید

زرده تخم‌مرغ حاوی ۴۳ درصد کل پروتئین موجود در تخم‌مرغ است. تقریبا تمام ویتامین‌های محلول در چربی و محلول در آب و مواد معدنی تخم‌مرغ در زرده وجود دارند. زرده تخم مرغ از غذاهای بسیار مقوی و حاوی ویتامین D، کولین (یا ویتامین B۴ کولین برای سوخت و ساز جربی لازم است و اگر مقدار کولین در بدن خیلی کم باشد چربی اضافی در کبد جمع می‌شود) و اسیدهای چرب امگا ۳ است. زرده تخم مرغ با داشتن انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی برای سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفید است. از دیگر فواید زرده تخم مرغ می‌توان به افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن، افزایش سلامتی چشم، کاهش خطر بیماری دژنراسیون ماکولا و آب مروارید (کاتاراکت)، بهبود متابولیسم (سوخت و ساز) چربی و پروتئین، بهبود رشد و ترمیم سلولی، افزایش سلامت پوست و مو، بهبود سلامت روده و مثانه، بهبود سلامت مغزو کاهش التهاب کلی بدن، اشاره کرد.

 

در این مطلب به روش‌های جالب استفاده از زرده تخم مرغ در درست کردن یک سری از غذاها و دسرها می‌پردازیم.

 

مایونز خانگی

 
 
 
 

 

ساده‌ترین روش استفاده از زرده تخم مرغ، به کار بردن آن در مایونز خانگی است. مایونز خانگی با موادی مانند زرده تخم مرغ، خردل، آب لیمو، نمک و روغن نباتی یا روغن زیتون درست می‌شود تا ضمن خوشمزگی مزه و ظاهری خامه‌ای نیز داشته باشد.

 

پودینگ یا کاستارد

 

برای اینکه کاستارد (نوعی فرنی دارای تخم مرغ و شیر و شکر) شما غنی شود و دارای مزه خامه‌ای شود، زرده‌های تخم مرغ را با شیر، عصاره وانیل، پودر کاستارد و شیرین کننده‌ای که خودتان انتخاب می‌کنید، ترکیب کنید.

 

بستنی خانگی

 

با ترکیب زرده تخم مرغ با شیر، خامه، شکر و عصاره وانیل، یک بستنی مغذی و خامه‌ای درست کنید. این ترکیب را در یک بستنی ساز هم بزنید و به شدت تکان دهید تا از یک شیرینی خانگی خوشمزه لذت ببرید.

 

سس هولندیز

برای درست کردن یک سس کلاسیک هلندیز (سسی مرکب از کره وزرده تخم مره وآب لیمو وسرکه) زرده‌های تخم مرغ را در کره آب شده هم بزنید، آب لیمو و مقداری نمک به آن اضافه کنید .این سس را می‌توانید در کنار «اگ بندیکت» ( غذایی مرکب از تخم مرغ آب پز و ژامبون گوشت که در میان دولایه نان برشته شده قرار داده شده باشد) یا سبزیجات بخارپز سرو کنید.

 

شیرینی‌هایی با زرده تخم مرغ

اگر در نظر دارید شیرینی‌ها یا بیسکوئیت‌های خانگی درست کنید می‌توانید به آن زرده تخم مرغ و کره برای لطافت طعم و مزه اضافه کنید.

 

تزئین سالاد سزار با زرده تخم مرغ

می‌توانید زرده تخم مرغ را برای خوش طعم‌ شدن و تزئین سالاد سزار به کار ببرید. برای درست کردن این سالاد سزار کلاسیک می‌توانید از زرده تخم مرغ، آب لیمو، سس مخصوص و زوغن زیتون استفاده کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این سالاد می‌توانید آن را با کاهوهای دارای برگ‌های تیره و نان‌های تست کوچک مکعبی شکل درست کنید.

 

سس آیولی

برای درست کردن این سس، زرده‌های تخم مرغ را با سیر خرد شده، آب لیمو، خردل و روغن زیتون ترکیب کنید، تا یک سس خوش طعم آیولی برای غذای خود داشته باشید. استفاده از این سس در کنار سبزیجات یا میان ساندویج بسیار دلپذیر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان