//
کدخبر: ۴۰۲۷۱۵ //
میوه| میان وعده

چه زمانی در روز میوه بخوریم؟

در این پست میخواهیم به بررسی زمان مناسب برای خوردن میوه بپردازیم. با ما همراه باشید.

چه زمانی در روز میوه بخوریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 میوه یکی از بهترین غذاها در رژیم غذایی است، زیرا منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. این گروه از غذاها برای افرادی که می خواهند لاغر شوند مفید است و با افزایش احساس سیری و تامین قند از میل به خوردن تنقلات شیرین جلوگیری می کند. نکته بسیار مهم دیگر این است که مزیت خوردن میوه زمانی است که کاملا خورده شود. آب میوه هرگز جایگزین خوبی نیست زیرا فاقد فیبرهای میوه است و قند بالایی دارد. در طول رژیم کاهش وزن، می توانید میوه را به عنوان صبحانه مصرف کنید. همچنین برای افزایش احساس سیری و جلوگیری از پرخوری، 2 ساعت قبل از غذا توصیه می شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای حفظ ریزمغذی های موجود به زمان صرف شده برای میوه نیز توجه داشته باشید که در این مقاله از دکتر نیوز به آن پرداخته ایم:

تاثیر میوه بروز اختلالات گوارشی

هر نوع غذا فرآیند هضم خاصی دارد. نشاسته و ترکیبات پروتئینی به آرامی هضم می‌شوند و حدود سه ساعت طول می‌کشد تا از معده به روده کوچک منتقل شود. اما میوه ها به دلیل وجود آب فراوان پس از 20 تا 30 دقیقه به روده کوچک می رسند. وقتی میوه بعد از غذا خورده می شود، تفاوت زمان هضم با سایر غذاها باعث از بین رفتن ویتامین ها و سایر ریزمغذی های میوه می شود. در این شرایط فرآیند هضم میوه نیز مختل می شود و تا هضم سایر مواد غذایی در معده باقی می ماند که اساس آن است. نفخ، افزایش اسیدیته معده و سایر اختلالات گوارشی.

میوه یک میان وعده عالی

انتخاب میوه به عنوان میان وعده بسیار مفید و ارجح بر بیسکویت و تنقلات شیرین است. میوه ها علاوه بر اینکه منبع غنی از ویتامین ها، فیبرها و مواد معدنی مانند پتاسیم هستند، فروکتوز موجود در آنها نیز به رفع نیاز بدن به قند و بهبود تمرکز کمک می کند و انرژی لازم را تا وعده غذایی بعدی تامین می کند.

تناسب اندام

افرادی که قصد کاهش وزن دارند و می خواهند برای کاهش کالری روزانه میوه مصرف کنند باید به میزان قند موجود در میوه ها نیز توجه کنند. بهترین میوه ها در این زمینه سیب و گریپ فروت هستند. البته میوه هایی مانند کیوی، توت فرنگی و پرتقال نیز توصیه می شود. اما در مصرف میوه های بسیار شیرین مانند گیلاس، موز، انگور و خربزه باید احتیاط کرد و بهتر است پس از مصرف آن ها زمانی که برنامه ورزشی در نظر گرفته شده است، مصرف شود. در واقع قند موجود در میوه ها طبیعی است اما دلیلی برای مصرف زیاد آنها نخواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان