//
کدخبر: ۲۶۹۸۷۱ //

نکات تغذیه ای برای بیماران کرونایی

کرونا حالا بعد از گذشت چندماه شکل‌های جدید به خود گرفته، یک بار به شکل بیماری تنفسی، یک بار به شکل مسمومیت غذایی و در برخی موارد به شکل بیماری‌های قلبی ومغزی خود را نشان می‌دهد.

نکات تغذیه ای برای بیماران کرونایی
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به اهمیت تغذیه در درمان بیماریهای مختلف، اهمیت این موضوع در بیماران کرونایی هم انکارناپذیر است و این بیماران باید با توجه به نوع علائم بیماری خود تغذیه مناسبی داشته باشند.

علی اشرف رشیدی کارشناس ارشد تغذیه در این رابطه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش موثر تغذیه در تمام بیماریها، گفت: تغذیه عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن است و در همین راستا افراد چه قبل از بیماری و چه در دوران بیماری باید توجه ویژه ای به تغذیه خود داشته باشند.

وی افزود: در بحث بیماری کرونا هم توصیه بر این است که افراد پیش از ابتلا به این بیماری با تغذیه مناسب و استفاده از مواد مغذی سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و احتمال ابتلا به این بیماری را پایین بیاورند.

رشیدی تصریح کرد: مبتلایان کرونا هم باید در طول مدت بیماری بسته به علائم آن تغذیه مناسبی داشته باشند، در دسته ای از مبتلایان علائم بیماری به شکل اسهال و استفراغ بروز پیدا می کند و این بیماران باید مصرف مایعات را افزایش دهند. این دسته از بیماران غذاهایی مانند سوپ، فرنی و شیربرنج را بیشتر مصرف کرده و از آبمیوه ها و سایر مایعات در حجم بالا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که بیمار علامت اسهال دارد، بسیاری الکترولیت‌های بدن هم با آن دفع می شود و در این شرایط سلامت فرد به خطر می‌افتد و این امر می‌طلبد مصرف مایعات و غذاهای انرژی زا همراه با ویتامین‌ها و مواد مغذی تا حد زیادی در برنامه غذایی بیماران افزایش یابد.

این کارشناس ارشد تغذیه به سختی‌های تغذیه بیماران کرونایی مبتلا به اختلال حس بویایی و چشایی اشاره و تصریح کرد: این بیماران بطور معمول به دلیل از دست دادن این دو حس، میل چندانی به غذا ندارند و این امر می‌تواند ایمنی و سلامت بدن آنها را به خطر بیندازد.

وی افزود: این بیماران باید با وجود نداشتن اشتها، غذا بخورند و باید همراه با غذا حجم بالایی هم مایعات  و مواد مغذی مصرف کنند تا سیستم ایمنی بدن آنها کارایی لازم را داشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه عمده بیماران کرونایی دچار علائم تنفسی و گلودرد و سرفه هستند، گفت: برای این دسته از بیماران استفاده از مایعات گرم بسیار توصیه می شود.

وی افزود: همچنین این دسته از بیماران باید از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کرده و غذاها را بصورت آب‌پز میل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان