//
کدخبر: ۱۱۲۸۴۶ //

آشنایی با باغ دریایی وارنا در بلغارستان

وارنا یکی از شهرهای ساحلی کشور بلغارستان است که این روزها تبدیل به مقصدی جذاب برای توریست های سراسر جهان شده است.

آشنایی با باغ دریایی وارنا در بلغارستان
به گزارش فرتاک نیوز،

وارنا سومین شهر پرجمعیتی و توریستی بلغارستان است که در کنار سواحل آن می توانید به راحتی به آرامش و حس خوب برسید. در این مطلب از الی گشت می خواهیم درباره ی یکی از جاذبه های جذاب این شهر به نام باغ دریایی وارنا صحبت کنیم. منقطه ای که مورد پسند بسیاری از مسافرانی که به این شهر سفر کرده اند نیز می باشد. باغ دریایی وارنا در منطقه ی بالکان نیز قرار دارد و قدمت آن به قرن نوزدهم نیز باز می گردد؛ در ادامه همراه ما در سفر به وارنا باشید تا بیشتر درباره باغ دریایی وارنا خدمتتان شرح دهیم.

همانطور که گفتیم باغ دریایی وارنا یکی از مهمترین مقاصد توریستی در منطقه بالکان است که در کشور بلغارستان واقع شده و یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری در این شهر به شمار می رود. قدمت این جاذبه ی گردشگری به قرن نوزدهم باز می گردد و گردشگران این باغ را محلی مناسب برای پیاده روی، دویدن و آرامش در شهر می شناسند، معماری زیبای این پارک، امکان پیاده روی در ساحل دریای سیاه را برای گردشگران فراهم می کند. جالب است بدانید که باغ دریایی ماحصل یکی از شاخه های مهم علم معماری، یعنی معماری منظر است.

ویژگی های باغ دریایی وارنا

مساحتی که باغ دریایی وارنا دارد نیز حدود ۹۰ هزار مترمربع است و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که عبارتند از موزه تاریخ طبیعی، رصدخانه نیکلاس کوپرینک، دلفیناریوم وارنا، آکواریوم وارنا، گلخانه، باغ وحش و … است.

باغ دریایی وارنا مکانی جذاب و محبوب برای کسانی که می خواهند تفریحاتی آرام و بی دغدغه داشته باشند نیز می باشد تنها با چند دقیقه پیاده روی از مرکز شهر می توانید به این پارک برسید. خیابان های کنار ساحل با وجود رستوران ها، کافه ها و منظره ای بی نظیر از دریای سیاه محلی شرایط ایده آلی را برای آنهایی که به بازدید از باغ دریایی وارنا رفته اند می باشد.

زمانی که به باغ دریایی وارنا رفتید سعی کنید یک زمان ۴۰ دقیقه ای هم برای تماشای دلفین ها در دلفیناریوم قرار دهید.

یکی از شاهکار های معماری ساخته شده در باغ دریایی ساختمان وارنا آکواریوم است که بین سال های ۱۹۱۱- ۱۹۰۶ بنا شد. همچنین در سال های ۱۹۱۲- ۱۹۱۳ چندین فواره ی بزرگ و زیبا نیز در باغ ساخته شد.

مختصری از تاریخ باغ دریایی وارنا

اواسط قرن نوزدهم در شهر وارنا مکانی که امروزه به آن می گویند باغ دریایی زمینی بیابانی بیرون از دیواره های شهر نیز بود. در سال ۱۸۶۲ به دستور شهردار وقت باغ کوچکی در این مکان نیز بنا گردید. بعد از استقلال بلغارستان از امپراتوری عثمانی در سال ۱۸۷۸ شهردار این منطقه پیشنهاد تاسیس باغ دریایی را داد و همین پیشنهاد را برای تاسیس پارک ساحلی نیز در سال ۱۸۸۸ دوباره مطرح کرد، با وجود شک و شبهه های موجود بودجه راه اندازی و ساخت این دو پروژه تامین و پرداخت شد.

باغبانی اهل چک به نام آنتوان نواک یکی از کسانی بود که توسعه باغ دریایی وارنا نقش عمده ای داشته و جالب است بدانید که وی یکی از مختصاص توسعه این قبیل باغ ها بوده است. نواک پیش از آن در استرالیا، وین و مجارستان هم این کار را انجام داده بود. در آخر باغ دریایی تا ۲۶۰۰۰ متر مربع بسط پیدا کرد و بعد ها با نقشه معمار فرانسوی مارتینیس بیشتر توسعه یافت. آنتون نواک که به دعوت هموطن خود کارل اسکورپیل از طرف شهرداری وارنا به بلغارتان آمده بود در سال ۱۸۹۵ به وارنا رسید و کار خود را آغاز کرد. نواک در زمان اقامت اش در وارنا کار عظیمی انجام داد. او باغ را به طور اساسی مرتب کرد و دستور تهیه بسیاری از گیاهان ارزشمند و نادر را از دریای سیاه و مدیترانه صادر کرد.

    موزه علوم طبیعی وارنا | Natural Science Museum

یکی از جاذبه های که به باغ دریایی وارنا نزدیک است موزه علوم طبیعی است که در آن موضوعات مختلفی به نمایش گذاشته شده است. سال تأسیس این موزه به ۱۹۶۲ برمی‌گردد که در سال ۱۹۸۳ گسترش‌یافته و از موزه تاریخ طبیعی به منطقه دریای سیاه متمرکز شده است و نشان‌دهنده زمین‌شناسی، هیدرولوژی، گیاهان و جانوران ازجمله کل نوار ساحلی ، جنگل، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها ساحلی است. در ابتدا این موزه اغلب شامل شکار و ماهیگیری، آکواریوم، پستانداران و پرندگان می‌ شد اما امروزه نیز گونه‌هایی نادر از لک‌لک سیاه‌ و سفید و خرس‌ های قهوه‌ای در زیستگاه بومی به نمایش گذاشته شده است.

    گلخانه وارنا | Varna Terrarium

یکی از دیدنی ترین مکان های شهر وارنا برای گردشگران گلخانه وارنا Varna Terrarium است که به عنوان یک باغ وحش با حیوانات عجیب و غریب که از سرتاسر جهان گردآوری شده اند و بسیاری از گونه های جالب و نادر جانوری در این مجموعه به نمایش گذاشته شده می شوند. این باغ وحش دارای انواع گونه های جانوری اعم از مهره داران، خزندگان، بی مهرگان، دوزیستان و پستان داران است. گلخانه وارنا شامل بیش از ۱۰ نوع مختلف مهره داران و ۳۰ نوع جانور بی مهره و انواع عنکبوت ها، عقرب، سخت پوستان، حشرات، ماهی ها و پستانداران کوچک می باشد.

    دلفیناریوم وارنا | Varna Dolphinarium

روزانه تعداد زیادی از گردشگران علاقه مند برای دیدن نمایش دلفین های جذاب به دلفیناریوم وارنا Varna Dolphinarium می آیند. این مکان تنها مرکز دلفین در بلغارستان است و در داخل محوطه باغ دریایی واقع شده است. در صورتی که بلیط خود را از قبل رزرو کرده باشید، شما می توانید در این مکان با دلفین ها در آب شنا کنید. مربیان این دلفین ها افراد بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند و در عین حال هم مراقب ایمنی شما و هم مراقب ایمنی دلفین ها هستند.

آدرس: Zh.k Saltanat 43, 9010 Saltanat, Varna, Bulgaria

    رستوران ساحلی Red Hot

تقریبا در فاصله ی ۷ دقیقه ای باغ دریایی وارنا یک رستوران ساحلی وجود دارد که می توانید در ان انواع غذاهای دریایی را میل کنید. ساعت کاری آن از هشت و نیم صبح تا دوازده شب نیز می باشد.

آدرس: Alley, Coastal Alley, 9002 Primorski, Varna, Bulgaria

 

4-111

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۸۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان