//
کدخبر: ۹۳۸۷۳ //

همه آنچه که باید از شهر وارنا در بلغارستان بدانید

شهر وارنا (Varna) سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان است و با پایتخت این کشور، صوفیه، ۴۷۰ کیلومتر فاصله دارد. وارنا یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری این کشور است و به ویژه در فصل تابستان هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا برای لذت بردن از سواحل زیبا و افتابی وارنا به این شهر سفر می کنند.

همه آنچه که باید از شهر وارنا در بلغارستان بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

 وارنا در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و آب و هوای خنک و مطبوع و سواحل زیبا و خیره کننده اش در فصل تابستان میزبان مسافران بسیار زیادی است. شهرت سواحل وارنا آنقدر زیاد است که گاهی آن را پایتخت تابستانی بلغارستان نیز می نامند. وارنا یکی از تفریحگاه های ساحلی مشهور برای اروپایی هاست، با اینحال، در سال های اخیر به دلیل فاصله نسبتا نزدیکی که با ایران دارد و هزینه های مناسب سفر به یکی از مقاصد پرطرفدار برای ما ایرانی ها نیز تبدیل شده است.

شهر وارنا در بلغارستان در زمان های گذشته به نام اودسوس (Odessus) شناخته می شد و یکی از مهم ترین شهرهای دوران قدیم به شمار می رفت. موقعیت استراتژیک وارنا و قرارگیری آن در کنار دریای سیاه، نقشی مهم در توسعه فرهنگی این شهر داشته است. تبادلات تجاری دریایی باعث شده تا وارنا از شهرها و مناطق مختلف بلغارستان و حتی کشورهای همسایه تاثیر بگیرد و ترکیبی زیبا از این فرهنگ ها به نمایش بگذارد. آثار تاریخی فراوانی و بناهای باشکوه و باستانی که از دوره های مختلف به جا مانده موید همین مطلب است. درست است که آثار تاریخی نیز یکی از جاذبه های گردشگری وارنا است، اما این امر مسلم است که دلیل اصلی اکثر توریست ها برای سفر به وارنا لذت بردن از سواحل زیبا و شنی دریای سیاه است.

همان طور که گفتیم سواحل آفتابی و زیبای وارنا در بلغارستان یکی از مهم ترین دلایل برای سفر به این شهر است. در وارنا سواحل ومناطق ساحلی ویژه ای و زیادی وجود دارد که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. در طول ماه های جولای و آگوست که اوج سفرهای تابستانی است آفتاب با سخاوت و بخشندگی تمام می تابد و می توانید ۱۰-۱۱ ساعت آفتاب بگیرید. یکی از جذابیت های وارنا آب و هوای آن است. در فصل تابستان آب و هوای وارنا بسیار معتدل و دلپذیر است و دریا نیز بسیار آرام و زلال است. همین دلایل سواحل این شهر را به یکی از بهترین و ایده آل ترین سواحل تابستانی تبدیل کرده است.

تفریحات ساحلی

دراز کشیدن زیر آفتاب دلپذیر تابستانی و لذت بردن از صدای موج های دریا به خودی خود می تواند تفریحی آرامبخش و لذتبخش باشد. با این حال در سواحل وارنا می توانید تفریحات دسته جمعی هم انجام بدهید، به ویژه اگر همراه با خانواده و کودکانتان به وارنا سفر می کنید. در سواحل مختلف وارنا معمولا تور والیبال وجود دارد و با تهیه توپ می توانید خانوادگی مسابقه والیبال ساحلی برگزار کنید! بچه ها هم می توانید در سواحل شنی بازی کنند و قلعه شنی بسازند.

جاذبه های گردشگری وارنا

وارنا علاوه بر سواحل و تفریحات آبی، جاذبه های تاریخی و گردشگری دیگری نیز دارد. باغ دریایی یکی از این جاذبه هاست که باغی سرسبز و باصفا در کنار ساحل است و در اوج تابستان فضایی خنک و دلپذیر به وجود آورده است. موزه باستان شناسی وارنا، غار صومعه وارنا، کلیسای جامع مشهور وارنا که به نماد این شهر هم تبدیل شده است، جنگل سنگی، حمام تاریخی رمی ها، موزه تاریخ وارنا، باغ گیاهشناسی، گلدن سندز و ده ها دیدنی دیگر در شهر وارنا وجود دارد که مطمئنا برای بازدید از تمام آن ها وقت کم می آورید. بنابراین بهتر است با برنامه ریزی صحیح علاوه بر لذت بردن از ساحل به جاذبه های گردشگری دیگر وارنا در بلغارستان نیز سری بزنید و از وقتتان به بهترین شکل استفاده کنید.

varna

نکات سفر به وارنا

وارنا در بلغارستان جزء شهرهای بسیار امن محسوب می شود و به دلیل شمار زیاد گردشگرانی که به این شهر می آیند تدابیر امنیتی لازم کاملا وجود دارد. بنابراین فرقی نمی کند که تنها به وارنا سفر کنید یا همراه با خانواده، وقتی به این شهر می رسید کاملا احساس امنیت خواهید کرد. با این حال، در هر سفر باید برخی نکات را رعایت کنید تا سفری بهتر و بی دغدغه داشته باشید. یکی از این نکات این است که باید مراقب باشید که سرتان کلاه نگذارند. مسافرانی که به صورت شخصی به وارنا سفر می کنند در هنگام سوار شدن به تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل باید دقت کنند که راننده کرایه بیشتری از آن ها دریافت نکند. همچنین هنگام رزرو هتل و سایر موارد نیز باید کاملا مراقب باشید. البته اگر با تور وارنا به این شهر سفر کنید لازم نیست نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید، چون ترانسفر فرودگاهی و رزرو هتل از قبل برای شما انجام شده است.

یکی دیگر از نکات مهم در سفر به وارنا هنگام تبدیل ارز و چنج کردن پول است. همیشه به صرافی های معتبر و اسم و رسم دار مراجعه کنید و  هرگز ارزتان را به افراد سیار ندهید. این افراد در حوالی کلیسای جامع پرسه می زنند و به توریست ها پیشنهاد می دهند ارزشان را با قیمتی بهتر به آن ها بدهند. اما فریب این افراد را نخورید؛ چون اکثرشان قصد فریب شما را دارند. اگر با تور به وارنا سفر کرده اید می توانید از راهنمای تور در مورد صرافی های مطمئن سوال کنید.

چرا گردشگران عاشق شهر وارنا هستند؟

وارنا را نگینی خوشرنگ در کرانه دریای سیاه می نامند. سفر به این شهر اروپایی هزینه های بسیار مناسب و منصفانه ای دارد و با هزینه ای معقول می توانید به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی سفر کنید. سواحل وارنا بسیار متعدد هستند و هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و می توانید همراه با خانواده و دوستان تفریحی آفتابی و لذتبخش را در این سواحل تجربه کنید. شهر وارنا امنیت بسیار بالایی دارد و به ویژه در سواحل وارنا می توانید این حس امنیت را کاملا احساس کنید. به همین دلیل سفر به وارنا برای افرادی که تنها سفر می کنند و همینطور خانواده ها مقصدی ایده آل است. با هر بودجه ای که به وارنا سفر کنید می توانید سفری خاطره انگیز و لذتبخش داشته باشید. رستوران، هتل و اقامتگاه و تفریحات مختلف با قیمت های متفاوت در وارنا وجود دارد که با توجه به هزینه و بودجه سفر می توانید آن ها را انتخاب کنید. تورهای رایگانی در وارنا برگزار می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید.

varna-bulgaria-1

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان