//
کدخبر: ۸۹۰۴۸ //

سنت پترزبورگ، پایتخت جاذبه های فرهنگی روسیه

مردم اغلب شهر سنت پترزبورگ روسیه را در جهان به عنوان یکی از مشهورترین و البته زیباترین شهرهای جهان می شناسند.

سنت پترزبورگ، پایتخت جاذبه های فرهنگی روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

سنت پترزبورگ از این حیث شهر مهمی در روسیه محسوب می شود که، مرکز تقاطع راه های زمینی و بندری روسیه است و در زمره ی شهرهای بندری این کشور محسوب می گردد. با شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی ایران اولین بازی خود در مرحله اول بازی ها را با تیم ملی مراکش در این شهر برگزار می نماید.

در ابتدا کمی درباره ی پیشینه ی تاریخی شهر سن ‌پترزبورگ برای شما توضیح می دهیم. سنت پترزبورگ را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان می شناسند.

هر شهری در جهان لقبی برای خود دارد و سنت پترزبورگ از این قاعده مستثنی نیست. به این شهر به خاطر طراحی کلاسیک و تاریخی این شهر موزه ی فضای باز می گویند.

جالب است بدانید که سن‌ پترزبورگ به معنای شهر پتر مقدس که یکی از حواریون حضرت عیسی بوده است، می باشد. در واقع او حامی شهر سنت پترزبورگ شناخته می شود.

پتر کبیر، یکی از قدرتمندترین پادشاهان روسیه به علت میل فراوانش به پیشرفت و رشد روسیه، در سال ۱۷۰۳ میلادی دستور ساخت پایتختی جدید را داد که از همه نظر به یک شهر مدرن و زیبای اروپایی شبیه باشد.

برای این کار او معماران روسی، ایتالیایی و فرانسوی بسیاری را جمع کرد تا معماری این شهر را بی نظیر طراحی کنند. سنت پترزبورگ تا سال ۱۹۱۸ پایتخت اصلی کشور روسیه بود.

درباره ی سنت پترزبورگ جالب است این نکته را بدانید که به این شهر در بین سال های ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد و در بین سال های ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱ میلادی، لنینگراد می نامیدند.

    قلعه ی پیتر و پاول | Peter and Paul Fortress

دژ اصلیضشهر سنت پترزبورگ را به عنوان قلعه ی پیتر و پاول می شناسند. این قلعه در سال ۱۷۰۳ ساخته شد اما مجددا در سال ۱۷۰۶ برای بازسازی آن با سنگ اقدام شد.

    موزه هرمیتاژ | Hermitage Museum

در نزدیکی سواحل رودخانه نوا، کاخ هرمیتاژ قرار گرفته که محل سکونت کاترین کبیر وامپراطور بوده است. این کاخ زیبای ۳ طبقه دارای آثار بسیار زیادی از آثار قرن ۲۰ از تمامی اروپا و روسیه است. در بازدید از این کاخ که در حال حاضر تبدیل به موزه شده است می توانید تا مجموعه ای کامل از آثار مختلف را در رنگ های طلایی، نقره ای و کریستالی را در کنار هم ببینید.

    موزه روس | Russian Museum

این موزه در واقع یکی از کامل ترین و البته بزرگ ترین موزه های نقاشی در روسیه است. موزه ی روس متعلق به قرن ۱۹ میلادی می باشد.

    کاخ کاترین | Catherin Palace

کاخ کاترین را به عنوان یکی از کاخ های تابستانی و تفریحی می شناسند. این کاخ محل استراحت خانواده ی سلطنتی و تزارهای روسیه بوده است. معماری این مجموعه بسیار چشم نواز و زیباست و این طور که می گویند در طراحی این کاخ و گچ بری ها و مجسمه های به کار برده شده در آن، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا به کار برده شده است!

    کلبه پتر کبیر | Cabin of Peter The Great

کلبه ی پتر کبیر را می توان یکی از مکان هایی دانست که دیدنش می تواند برای هر کسی جالب باشد. این کلبه ی ۶۰ متری که تنها یک اتاق خواب به همراه یک نشیمن و یک اتاق مطالعه در خود دارد و از چوب ساخته شده است. این کلبه تنها مخصوص شخص پتر کبیر بوده و کسی جز او در آن کلبه اقامت نمی کرده است.

    کاخ پترهوف | Peterhof Palace

می خواهیم درباره ی یکی از مجلل ترین استراحتگاه هایی که در جهان ساخته شده است برایتان بنویسیم، کاخ پترهوف. این کاخ در واقع مجموعه ای از قصرها و باغ هایی است که به دست پتر کبیر ساخته شده و استراحتگاه تابستانی او بوده است. معماری و ساخت آن به به قدری زیبا و ظریف است که آن را در مقام مقایسه، کاخ ورسای روسیه می نامند.

    کلیسای جامع سنت ایزاک | Saint Isaac’s Cathedral

این کلیسا هم همانند بسیاری دیگر از آثار تاریخی شهر سنت پترزبورگ به دستور پتر کبیر ساخته شده است.

در طراحی این کلیسا از سنگ های گرانیت قرمز، موزاییک های مرغوب، بیشه های رنگارنگ زیبا، نقاشی های کلاسیک اروپایی و مجسمه های زیبا ساخته شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای ساخت این کلیسا بیش از ۴۰ سال وقت صرف شده و گنبد آن طلایی رنگ است.

    خیابان نوسکی پراسپکت | Nevsky Prospekt

این خیابان در قرن ۱۷ میلادی توسط یک معمار فرانوسی طراحی و ساخته شد اما از قرن ۱۹ میلادی به بعد بسیار معروف و مشهور شد.

در این خیابان فروشگاه های معروف، رستوران ها و مراکز تفریحی بسیاری وجود دارد.

    شب های سفید سنت پترزبورگ | St. Petersburg’s White Nights

اگر در اواخر خرداد ماه به سنت پترزبورگ بروید می توانید که شب های سفید سنت پترزبورگ را مشاهده نمایید.

این اتفاق در واقع یک پدیده ی طبیعی در سنت پترزبورگ است که در این موقع از سال به علت طولانی بودن روزها و نزدیکی این ناحیه به قطب شمال کره ی زمین رخ می دهد.

چرا به سنت پترزبورگ سفر کنیم؟

با این که مسکو پایتخت اصلی روسیه است اما می گویند که اگر می خواهید واقعا با روسیه آشنا شوید و روس ها را بشناسید به سنت پترزبورگ سفر کنید.

این شهر که سرشار و مملو از جاذبه های فراوان است، به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری روسیه شناخته می شود.

در این شهر می توایند تلفیق تاریخ و مدرنیته ی روسی را در حالی که مکمل یکدیگر هستند را ببینید. می توانید سنت پترزبورگ را به عنوان روسیه ی کوچک شده به شمار آورید زیرا، هر آن چه که در دیگر شهرهای روسیه وجود دارد، در این شهر به صورت یک جا جمع شده است!

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، با توجه به شروع بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸، اولین بازی تیم ملی ایران در مقابل تیم مراکش در ورزشگاه سنت پترزبورگ در تاریخ ۱۵ ژوئن که برابر با ۲۵ خرداد ماه است در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران برگزار می شود.

آب و هوای سنت پترزبورگ

آب و هوای این شهر هیچ وقت سرد نیست اما خشک و گرم هم نیست.

در تمام سال می توان گفت که دمای این شهر مطلوب است.

در فصل بهار دمای این شهر تا ۱۰+ درجه سانتی گراد می رسد.

در تابستان نیز هوا گرم و البته گاهی بارانی است. در این ماه درجه ی حرارت هوا به ۲۵+ درجه سانتی گراد نیز می رسد.

چگونه به سنت پتزبورگ برویم؟

تیم ملی ایران کمپ خود را در شهر مسکو برگزار می کند، فاصله ی بین مسکو تا سنت پترزبورگ برابر با ۷۱۲ کیلومتر است.

فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ، که یکی از فرودگاه های مجهز و مدرن روسیه هم به شمار می رود، تنها ۲۳ کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارد.

شما می توانید با تاکسی، مینی بوس و اتوبوس های شاتل، مترو و یا ترکیبی از هر دو وسیله ی نقلیه ی اتوبوس و مترو استفاده نمایید.

در سنت پترزبورگ می توانید به نسبت بودجه ی خود از وسایل نقلیه ی گوناگون استفاده نمایید. فاصله ی سنت پترزبورگ با شهر کازان که بازی بعدی ایران در آن برگزار می شود نیز ۱۵۲۱ کیلومتر است.

121121

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۰۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان