//
کدخبر: ۲۵۸۳۸۷ //

انجام ۳۵ هزار آزمایش سرپایی/ عادی سازی وضعیت، بزرگترین معضل کنترل کروناست

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بزرگترین نگرانی ما عادی سازی بیماری کروناست، گفت: تا امروز بیش از ۳۵ هزار آزمایش سرپایی انجام داده‌‌ایم.

انجام ۳۵ هزار آزمایش سرپایی/ عادی سازی وضعیت، بزرگترین معضل کنترل کروناست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران با بیان اینکه بزرگترین نگرانی ما درباره عادی سازی بیماری کروناست، اظهار کرد: عادی‌سازی بیماری کرونا بزرگترین معضل را برای کنترل بیماری پیش خواهد آورد. اگر این احساس وجود دارد که داریم بر بیماری غلبه می‌‌کنیم نباید فکر کنیم که همه چیز عادی و تمام شده است؛ از تمام مردم می‌‌خواهم که فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی افزود: بسیج ملی مقابله با کرونا یک افتخار و برگ زرین در تاریخ نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران است که با همکاری مردم رقم خورد و اولین نکته‌‌ای که دبیر کل سازمان جهانی بهداشت به آن اشاره کرد بسیج ملی مقابله با کرونا بود. ما در این طرح به 71 میلیون نفر مشورت پزشکی و آموزش دادیم و باعث شد بار بیمارستان‌‌ها کم شود و افراد با علائم خفیف در مراحل اولیه شناسایی بشوند.

وی ادامه داد: فعالسازی آزمایشگاه‌‌های سرپایی برای غربالگری افراد نیازمند آزمایش، انجام خواهد شد؛ افرادی که تست‌‌شان مثبت می‌‌شود مورد مراقبت و ارزیابی و در صورت نیاز مورد تست قرار خواهند گرفت تا زنجیره انتقال بیماری، کند یا قطع شود. تا امروز بیش از 35 هزار آزمایش سرپایی انجام داده‌‌ایم که کار موفقی بوده است.

رئیسی با بیان اینکه یک فرمول ثابت برای کنترل بیماری وجود دارد، گفت: افراد مثبت باید تحت کنترل و مراقبت قرار بگیرند و افرادی که با افراد مثبت در تماس بوده‌‌اند را نیز باید تحت مراقبت قرار دهیم. حدود 369 مرکز نمونه‌‌برداری در کشور ایجاد کردیم و این عدد به 420 مرکز نمونه برداری خواهد رسید و میزان آزمایشی که برای این برنامه در نظر گرفته‌‌ایم یک و نیم میلیون تست است که باید در سراسر کشور انجام دهیم. دانشگاه‌‌ها و استان‌‌هایی که اقدامات خوبی انجام داده‌‌اند طی هفته گذشته تأثیر بسیار خوبی بر ورودی بیمارستان‌‌ها گذاشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان