//
کدخبر: ۴۰۷۲۰۴ //

قلعه‌نویی: خوشحالم با نفرات اصلی در کافا شرکت کردیم/ وضعیت آزمون امروز مشخص می‌شود

امیر قلعه نویی با اشاره به شناختی که از فوتبال ازبکستان دارد گفت: امروز به طور کامل تیم ملی این کشور را آنالیز خواهیم کرد و تا ساعتی دیگر نیز وضعیت مصدومیت سردار آزمون هم مشخص خواهد شد.

قلعه‌نویی: خوشحالم با نفرات اصلی در کافا شرکت کردیم/ وضعیت آزمون امروز مشخص می‌شود

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار برابر ازبکستان با قدردانی از میزبانی ازبکستان تصریح کرد: شناخت خوبی نسبت به فوتبال ازبکستان داریم و می‌دانیم آنها سرمایه‌گذاری منطقی در فوتبال انجام داده‌اند، این سرمایه‌گذاری چه در بخش زیر ساخت و چه در بحث فنی انجام شده است و این نشان از رشد و پیشرفت فوتبال در این کشور دارد.

وی به دیدار ایران و ازبکستان در جام ملت‌های ۲۰۰۷ اشاره کرد و گفت: استنباط من این است که از نظر فنی و زیر ساخت‌ها ازبکستان خیلی پیشرفت کرده است، امیدوارم فردا فینال خوبی بین دو تیم برگزار شود چراکه ایران و هم ازبکستان تیم‌های خوب آسیا هستند و مطمئن هستم با حضور تماشاگران جذابیت این بازی دو چندان خواهد شد.

خبرنگار ازبکستانی با اشاره به حضور چندباره قلعه‌نویی در ازبکستان و خوش‌آمد به او برای حضور مجدد در این کشور، از سرمربی تیم ملی درباره وضعیت سردار آزمون برای بازی فردا پرسید که او در پاسخ گفت: من هم خیلی خوشحالم که برای چندمین بار در کشور ازبکستان حضور پیدا کردم اما در پاسخ به سوال شما باید بگویم سردار آزمون مصدومیت جدی‌ ندارد اما تیم پزشکی در حال کار روی اوست و تا بعدازظهر مشخص می‌شود می‌تواند در دیدار فینال بازی کند یا خیر. با این حال سلامتی بازیکن آن هم پیش از فصل برای ما از هر چیز دیگری مهمتر است به همین خاطر بعد از تمرین امروز کادر پزشکی وضعیت این بازیکن را به ما گزارش می‌دهد.

قلعه‌نویی درباره استفاده ازبکستان از تاکتیک‌های مختلف و میزان شناخت کادر فنی از این تیم نیز اظهار کرد: پیش از پاسخ به این سوال برای سرمربی و همکار خوبم در تیم ملی ازبکستان آرزوی سلامتی می‌کنم و ان شاءالله بطور کامل سلامتی‌اش را به دست آورده باشد. اما درباره این سوال باید بگویم ما بخاطر زمان کمی که پس از سفر به قرقیزستان داشتیم قرار است امروز تیم ازبکستان را آنالیز کنیم ولی آنها با دو سیستم مختلف بازی می‌کنند. بعضی وقت‌ها با سه دفاع در میدان حاضر می‌شوند و بعضی وقت‌ها با چهار دفاع بازی می‌کنند ولی آنالیز اصلی ما امروز قبل از تمرین است.

قلعه‌نویی همچنین با اشاره به بازیکنان سابق و نامدار فوتبال ازبکستان گفت: جباروف و تیمور کاپادزه از جمله بازیکنان بزرگ فوتبال ازبکستان بودند که در گذشته به عنوان بازیکن برای فوتبال ازبکستان زحمت کشیدند و اکنون به عنوان مربی فعالیت می‌کنند و شما باید قدردان آنها باشید.

سرمربی تیم ملی در پایان با اشاره به برگزاری نخستین دوره رقابت‌های کافا در سطح بزرگسالان اظهار کرد: من از مسئولان کافا چه در قرقیزستان و چه در ازبکستان تشکر می‌کنم اما همانطور که در قرقیزستان گفتم اینجا هم می‌گویم که امیدوارم در دوره‌های بعد این مسابقات با کیفیت بالاتری انجام شود. شروع هر کار سختی‌های خودش را دارد و این طبییعی است. کافا اولین دوره‌ای است که در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و قطعا کمبودهایی دارد ولی امیداورم در دوره‌های بعد با کیفیت‌تر برگزار شود.

وی گفت: خوشحالم با نفرات اصلی به این مسابقات آمدیم چون باید به این رقابت‌ها و تیم‌ها احترام گذاشت، فوتبال جایی برای احترام و لذت است. مثلا ببینید آرژانتین که با استرالیا بازی کرد با همه نفراتش به زمین آمد یا تیم‌های بزرگ اروپایی مقابل تیمی مثل جبل‌الطارق با همه نفرات بازی می‌کنند یا برزیل با کنگو با تیم اصلی بازی کرد بنابراین فوتبال جای احترام و لذت است. امیدوارم فردا بازی خوبی برای هواداران باشد، چه آنهایی که در تلویزیون بازی را می‌بینند چه آنهایی که در استادیوم حاضر می‌شوند و در پایان نتیجه هم دست خداست.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان