//
کدخبر: ۳۸۵۷۹۲ //

خداداد عزیزی: به بلاژویچ گفته بودند شماره ۱۱ شما یاغی است/ هیچ وقت در روی چیرو به او نگفتم سیاه‌باز!

خداداد عزیزی از آن دست بازیکنانی بود که با بلاژویچ به مشکل خورد و از تیم ملی کنار گذاشته شد. او درباره درگذشت بلاژویچ صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

خداداد عزیزی: به بلاژویچ گفته بودند شماره ۱۱ شما یاغی است/ هیچ وقت در روی چیرو به او نگفتم سیاه‌باز!
به گزارش فرتاک نیوز،

 میرسلاو بلاژویچ، سرمربی کروات سابق تیم ملی امروز در سن ۸۸ سالگی درگذشت. خداداد عزیزی، یکی از اعضای تیم ملی در زمان بلاژویچ بود که مدتی پس از حضور او از تیم ملی خداحافظی کرد. با او در خصوص درگذشت بلاژویچ گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

میرسلاو بلاژویچ امروز درگذشت.

خدا او را بیامرزد. یکی از مربیان صاحب نام دنیا بود و پس از سوم شدن با کرواسی در جام جهانی ۹۸ وارد ایران شد. به نظرم با تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ هم بد کار نکرد. آن زمان شرایط صعود سخت بود چون فقط یک تیم صعود می‌کرد و ایران موفق به صعود نشد.

کمی در خصوص اخلاق‌های خاص او و شور هیجانی که داشت و کاریزمای او بگویید.

مربیانی که از کرواسی و یوگسلاوی می‌آیند این کاریزما را دارند که مشابه آن الآن در پرتغالی‌ها وجود دارد. در فوتبال ایران هم این چیزها را دوست دارند. بسیار هم آدم باهوشی بود و بلد بود صحبت کند و روانشناس قوی بود. من خودم آن جلسه‌ای که از تیم ملی جدا شدم بازی دوستانه با صنعت بود. من نیمه دوم بازی کردم و خیلی هم خوب بودم. در بازی به من پیراهن نرسید و برای اینکه مدیریت کند گفت چه کسی به خداداد پیراهن نداده؟ آقای ابراهیمی گفت پیراهن کم بوده که بلاژ گفت من می‌دهم برای او پیراهن بدوزند. خیلی این چیزها را بلد بود. من گفتم نه پیراهن شماره ۱۱ خودم را می‌خواهم که از رحمان رضایی گرفت و من بازی کردم ولی بعد از شام در هتل تصمیم گرفتم از تیم ملی بروم و جدا شوم. در آن جلسه بعد از شام هم با او صحبت کردم و او سعی کرد من را متقاعد کند که گفتم نمی‌توانم با شما کار کنم. حتی گفت من هافبک نفوذی خودم را امروز پیدا کردم ولی گفتم نمی‌توانم با شما کار کنم که خیلی هم دوستانه باهم دست دادیم و جدا شدیم. بعد دیگر رسانه‌ها شلوغش کردند که دعوا شده و خداداد را بیرون کردند و ...

چرا نتوانستید با او کار کنید؟

من همان جا هم گفتم و بعدها هم به دوستان گفتم. یک چیزی برای من جای سوال بود که بلاژویچ در اولین بازی دوستانه تیم ملی شماره همه بازیکنان را می‌دانی ولی خداداد را نمی‌دانی؟ به او هم گفتم پیراهن همه را می‌دانی ولی من را نه؟ شماره بقیه را از کجا فهمیدی که همه را درست دادی. این خیلی حالا جای مشکل نیست ولی مگر می‌شود به من به عنوان بازیکن پیشکسوت تیم ملی لباس نرسد؟ چطوری به همه لباس دادی و به من نرسید. یک تعدادی را خواند که شماره آن‌ها را داد و من رفتم لباس نبود که خیلی تعجب می‌کنم. بعد گفت می‌دهم لباس بدوزند که من گفتم نه لباس خودم را می‌خواهم و او پرسید شماره‌ات چند است؟ همان جا به او گفتم یعنی نمی‌دانی شماره‌ام چند است؟ شما همه را می‌دانی و با همان شماره قبلی لباس دادی و من را نمی‌دانی؟ لباس من را به رحمان رضایی داده بود که من بازی کردم ولی بعد بازی گفتم نمی‌توانم با کسی که روراست نیست کار کنم.

آن لقب سیاه‌باز از همان جا درآمد؟

من که در روی صورت او چنین حرفی نمی‌زنم. بعد که کار به مصاحبه و جار و جنجال کشید از قول من عنوان شد کسی که برای من سیاه‌بازی کند را نمی‌توانم بپذیرم. خب مگر می‌شود شما پیراهن یکی را ندانی بعد به او بگویی برایت لباس می‌دوزم و پلی‌میکر من هستی. این هم راهکار او بود که این قضیه را حل کند. بعدا تلاش شد که برگردم ولی خود بلاژویچ خیلی مایل نبود و دوستان فدراسیون هم فکر کنم خیلی دوست نداشتند. یک عده‌ای این بازی را راه انداختند چون بلاژویچ هیچ کدام از ما را نمی‌شناخت. شاید از جام جهانی ۱۹۹۸ و بوندسلیگا علی دایی و کریم باقری و شاید من را می‌شناخت.

یعنی یک عده این وسط نقش داشتند؟

اصلا شک نکنید. یک عده‌ای به او گفته بودند. بعد از آن ما یک جلسه با آقای کتیرایی و فکر کنم آقای فائقی رفتیم گفتند روز اول بلاژویچ گفته من شنیدم شماره ۱۱ شما خیلی یاغی است و تیم به هم ریز است. حالا او هم یا تحت تاثیر قرار گرفت یا نه من نمی‌دانم. یک اتفاق دیگری بود که از جای دیگر شروع شد. خب من در بهترین دورانم بودم و نمی‌توانستند من را دعوت نکنند. دعوت کردند ولی این اتفاق افتاد که من گفتم با این روش نمی‌توانم کار کنم. شما همه اطلاعات تیم را داده باشید ولی اطلاعات بازیکن قدیمی و پیشکسوت را نه. من با او مشکلی نداشتم و در مدتی که در تمرینات بودم هم هیچوقت رودررو به او حرفی نزدم و روز آخر خیلی شیک و عالی خداحافظی کردیم. بنده خدا بلند شد و دست داد و برای هم آرزوی موفقیت کردیم.

از نظر فنی توانست به فوتبال ما کمک کند؟

اگر قرار بود کمک کند تیم باید به جام جهانی می‌رفت که نرفت.

یعنی این پروژه شکست خورد؟

خب وقتی ما بلاژویچ را می‌آوریم برای صعود به جام جهانی است. این دوره کی‌روش را برای چه آوردیم؟ کسی که هیچ کجای دنیا او را نمی‌خواست. ما کی‌روش را آوردیم که نتیجه بگیریم که باز هم پروژه شکست خورد. وقتی صداقتی نباشد پروژه درست در نمی‌آید. طبیعتا بلاژویچ موفق نبود که تیم ملی به جام جهانی نرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان