//
کدخبر: ۳۲۳۳۲۶ //

امشب با چه عراقی روبه‌رو خواهیم شد؟

بازی دوم تیم ملی در مقدماتی جام جهانی خیلی زود از راه رسید و سؤال مهم این است که امشب با چه عراقی روبه‌رو خواهیم شد؟ با حرف‌های ادووکات بعد از تساوی با کره جنوبی شروع کنیم: «در این بازی از نظر دفاعی خیلی خوب بودیم. در بازی بعدی (مقابل ایران) که اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد خیلی هجومی‌تر بازی می‌کنیم. آماده‌سازی‌مان را تنها دو هفته پیش شروع کردیم و نیمی از تیم را بازیکنان جدید تشکیل می‌دهند.»

امشب با چه عراقی روبه‌رو خواهیم شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،
در بازی‌های اخیر تیم ملی مقابل عراق کمتر به خاطر داریم که این حریف ابتکار عمل را به دست گرفته و تهاجمی بازی کرده باشد. تقابل جام ملت‌های آسیا 2015 که تیم ملی ده نفره بود و بازی مرحله قبل دو تیم در اردن، تنها مسابقاتی است که عراق در دقایقی از آنها تهاجمی بازی کرد. عراق در اکثر بازی‌ها مقابل ایران و البته بازی با تیم‌های درجه اول آسیا مثل ژاپن و استرالیا ترجیح می‌دهد که عقب بنشیند و منتظر موقعیت بماند. بازی چند روز قبل عراق مقابل کره جنوبی هم سناریوی مشابهی داشت و این تیم با بازی بسته توانست به یک امتیاز برسد. با این پیش ‌فرض ادعای ادووکات را نباید خیلی جدی گرفت. این بخشی از جواب‌های کلیشه‌ای است که مربیان در نشست خبری به زبان می‌آورند و کارکرد آن اقناع افکار عمومی است. همچنین این می‌تواند بلوفی از طرف مربی باتجربه هلندی برای فریب دادن کادر فنی تیم ملی باشد.
عراق هر چند روی کاغذ میزبان است ولی این بازی تفاوت‌های اساسی با بازی دو تیم در اردن دارد. عراق در آن بازی حمایت هواداران پرشورش را داشت، ولی این بار خبری از تماشاگران نیست. همچنین ورزشگاه خلیفه دوحه مزیتی برای عراق ندارد و کیفیت بالای چمن آن بیشتر به نفع تیم ملی است که می‌خواهد بازی‌اش را روی زمین طراحی کند.
منطق هم حکم می‌کند که عراق در این بازی به آب و آتش نزند. بر اساس تقویم مسابقات عراق در دو هفته نخست با دو تیم مدعی گروه روبه‌رو می‌شود. کره جنوبی و ایران مدعیان اصلی صعود هستند و دو امتیاز از این دو بازی نتیجه بدی برای عراق نیست چرا که در سه بازی بعدی حریفان آسان‌تری دارد و می‌تواند برای بردن برنامه‌ریزی کند. عراق در صورت بازی ریسکی و باخت احتمالی از صدر جدول فاصله می‌گیرد و کم کردن این فاصله آسان نخواهد بود.
با این حال عراق نسبت به بازی با کره جنوبی تیم متفاوتی خواهد بود. بازی در سئول اولین بازی رسمی ادووکات بعد از اردوی اسپانیا و ترکیه بود و حالا تیمش را بهتر شناخته. مصدومان و محرومان عراق هم برگشته‌اند و او می‌تواند ترکیب متفاوتی به زمین بفرستد. بر خلاف کاتانچ که ترجیح می‌داد با سه مدافع بازی کند، ادووکات در برابر کره 1-3-2-4 بازی کرد و امشب هم همین چیدمان را انتخاب خواهد کرد. آنها با تجمع در کانال میانی و مرکز زمین تا حدودی موفق به بستن فضای بازیکنان تهاجمی کره شدند و امشب هم برنامه مشابهی خواهند داشت.
البته ساختار دفاعی عراق بدون اشتباه نبود و آمار هم این را تأیید می‌کند. کره پنج ضربه به چارچوب دروازه عراق و ده ضربه از درون محوطه جریمه تیم میهمان داشت. اگر امشب هم این اشتباهات از سوی عراق تکرار شود، آزمون و طارمی به خوبی می‌توانند از آن استفاده کنند. این دو مهاجم در بازی آخر دو تیم در منامه موقعیت‌های گلزنی خوبی داشتند که فقط یکی از آنها گل شد.
ادووکات هرچند در نشست خبری وعده حمله داده، ولی در واقع این اسکوچیچ است که باید تیمش را برای گرفتن سه امتیاز به زمین بفرستد و بلوک دفاعی حریف را وادار به اشتباه کند. مربی کروات که در بازی با سوریه غایب بود، امشب مقابل عراق متحول ‌شده مأموریت سختی دارد و باید راه بردن را پیدا کند. مربی هلندی بر خلاف آنچه در نشست خبری گفت به تک امتیاز بازی هم راضی است و این اسکوچیچ است که نباید اجازه بدهد او به خواسته‌اش برسد. جملات مربی هلندی بخشی از یک بازی ذهنی است که از چند روز قبل شروع کرده و با سوت شروع بازی به اوج می‌رسد. اسکوچیچ برای رسیدن به دومین برد و ماندن در صدر جدول گروه A باید بتواند رقیب باسابقه‌اش را در این بازی ذهنی شکست دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان