//
کدخبر: ۳۵۶۴۷۱ //

اختصاصی/ ساپینتو هشتمین خارجی که جای هفت محبوب را گرفت/ قهرمان لیگ تحویل مرد پرتغالی شد

پس از کلی امروز و فردا کردن، درنهایت ریکاردو ساپینتو سرمربیگری استقلال را برعهده گرفت.

اختصاصی/ ساپینتو هشتمین خارجی که جای هفت محبوب را گرفت/ قهرمان لیگ تحویل مرد پرتغالی شد

علی مسعودی؛ جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی از استقلال شوک بزرگی را به آبی ها وارد کرد تا مدیریت باشگاه پس از جشن قهرمانی به دنبال جانشین او باشند. جانشینی که انتخاب کردنش بسیار سخت بود، بطوریکه گزینه های داخلی هر کدام یک جور جا زدند و کنار کشیدند تا سرادر آجورلو به سمت مربیان خارجی برود.

دم‌ دستی ترین خارجی؛ یک مربی دورگه ( ایرانی - آلمانی) بود، ولی به دلیل شرایط مالی توافق حاصل‌ نشد الکساند نوری منتفی شود تا گزینه های بعدی مطرح شوند.

خلاصه باشگاه از میان گزینه های مورد نظر، ریکاردو ساپینتو را انتخاب کرد تا قهرمان لیگ بیست و یکم را تحویل او دهد.

اما باشگاه استقلال تا قبل از ساپینتو، ۷ مربی خارجی را تجربه کرده که این مربی پرتغالی هشتمین نفر خواهد بود. اولین مربی خارجی آبی ها رایکوف یوگسلاو بود که اولین ستاره آسیایی نیز توسط این مربی فقید به دست آمد. پس از او ولادیمیر جکیج آلمانی روی کار آمد که او اولین قهرمانی جام‌ حذفی را به افتخارات باشگاه اضافه کرد و خیلی زود از ایران رفت.

یوگنی سوکوموروخف سومین خارجی آبی ها بود که او هم استقلال را قهرمان لیگ دسته سوم کرد، ولی خیلی زود از این تیم جدا شد.

 بیلفسکی دیگر مربی روسی بود که در او در  استقلال موفق نشد و پس از ۸ بازی از کار برکنار شد. پس از او، رونالدو کخ نیز از جمله‌ مربیان ناموفق خارجی محسوب‌ می شود که این مربی نیز خیلی زود اخراج شد تا به آلمان برگردد.

 اما وینفرد شفر از جمله تقریبا مربیان خارجی محسوب می شود که او سال اول نتایج خوبی کسب کرد. این مربی در لیگ رتبه‌ سوم را به دست آورد، در لیگ قهرمانان تا ۸ تیم‌ پایانی رفت و در جام حذفی نیز به مقام‌ قهرمانی رسید تا فصل بعد هم به کارش ادامه دهد. البته‌ او سال دوم به دلیل خروج اکثر بازیکنانش نتایج خوبی نگرفت تا از کار برکنار شود.

پس از شفر، نوبت‌ به آندرا استراماچونی رسید تا استقلال را به اوج برگرداند، ولی او نیز به دلیل شرایط بد مالی باشگاه و عدم مدیریت، مجبور شد شبانه ایران را به مقصد ایتالیا ترک کند. قطعا هواداران بازی های خوب این مربی را فراموش نخواهند کرد.

حال؛ نوبت به ریکاردو ساپینتو پرتغالی رسیده که هشتمین مربی خارجی جای هفت محبوب ( فرهاد مجیدی) را بگیرد. اینکه هم کشوری کی روش تا چه روزی در استقلال دوام بیاورد و چه نتایجی کسب کند، آینده مشخص می کند. مربی که بسیار کار سختی دارد، چون تیم قهرمان پر از رکورد را تحویل می گیرد و باید از قهرمانی آبی ها دفاع کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۴۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان