//
کدخبر: ۳۴۵۴۱۲ //

اختصاصی/ اصغر مازیار: مگر بازی رفت با نفرات اصلی با کره جنوبی بازی نکردیم؟/ اگر قرار به تغییرات باشد باید مربی جام جهانی رفته بیاوریم

در جام جهانی بایستی کسی روی نیمکت تیم ملی بنشیند که جام جهانی رفته باشد.

اختصاصی/ اصغر مازیار:  مگر بازی رفت با نفرات اصلی با کره جنوبی بازی نکردیم؟/ اگر قرار به تغییرات باشد باید مربی جام جهانی رفته بیاوریم
به گزارش فرتاک نیوز،

آخرین بازی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی، امروز مقابل‌ تیم ملی لبنان برگزار می شود که این مسابقه برای بازپس‌گیری صدر جدول از کره جنوبی اهمیت خاصی دارد. در خصوص این مسابقه و شرایط تیم ملی به سراغ اصغر مازیار یکی از کارشناسان برجسته‌ فوتبال و همچنین مربی باسابقه کشورمان رفتیم و گفت و گویی با او انجام‌ دادیم.

فرتاک ورزشی: آقای مازیار به نظر شما مطرح کردن بحث تغییرات در چنین شرایطی درست است و آیا نیازی هست کادر فنی تغییر کند؟

در رابطه با تغییرات در کادر فنی اگر ما بخواهیم در جام جهانی نتایجی فراتر از دوره‌های قبلی بگیریم، تغییرات لازم است چون عملکردی که از لحاظ فنی از آقای اسکوچیچ دیده شده ممکنه از لحاظ نتیجه خوب بوده باشد، ولی از لحاظ فنی و نظم بازی کارهایی که یک تیم ملی برای رقابت‌های جام جهانی لازم دارد، مسلما اثربخش نبوده و من فکر میکنم اگر بتوانند یک گزینه خوب که تجربه هدایت جام جهانی را داشته‌ باشد را انتخاب کنند تا بتواند برای تیم ملی اثرگذار شود.

فرتاک ورزشی: خیلی ها اعتقاد دارند چون تیم ملی بازی های تدارکاتی سخت و بزرگی را در زمان اسکوچیچ تجربه‌ نکرده در دو بازی سنگین مقابل کره جنوبی یا مساوی گرفته و یا شکست‌ خورده‌ است. آیا با این شرایط به جام  جهانی  برود، به مشکل بر نخواهد خورد؟

جلوتر از اینکه به فکر بازی های بزرگ تدارکاتی باشیم، باید به فکر شکل بازی تیم ملی نفرات انتخابی باشیم که اینها هم مسلما سلیقه سرمربی است، البته اگر سرمربی خودش تصمیم گیرنده باشد! باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم تا با توجه‌ به‌ شکل بازی که سرمربی می خواهد در جام جهانی بازی کنیم؛ آنوقت باید به فکر بازی تدارکاتی باشیم.

فرتاک ورزشی: بازی لبنان برای ما اهمیت زیادی دارد؟

بازی لبنان  از این جهت‌ می تواند برای ما مهم باشه که فارغ از نتیجه ما بتوانیم بازیکنانی که جوان تر هستند و برای آینده برنامه داریم از وجود این بازیکنان استفاده کنیم. حال اگر قرار باشد ما نتیجه بگیریم و از نظرات اصلی و گذشته استفاده کنیم این خیلی برای ما کمک کننده نخواهد بود، چون لبنان حریفی نیست که ما مشابه آن را در جام جهانی داشته باشیم و لبنان را شبیه سازی کنیم. لبنان در حد تیم هایی که به جام جهانی صعود کرده نخواهد بود، پس ما بهتر است ما از بازیکنان جوان تر استفاده کنیم که اگر قرار شده در جام جهانی حتی برای چند دقیقه از آنها بهره ببریم از آنها در زمین استفاده کنیم تا استرس شان کمتر شود.

فرتاک ورزشی: چرا تیم ملی پس از جدایی کی روش مدیریت خوبی نداشته‌ و شاهد یک سری بی نظمی ها و اتفاقات عجیب در تیم ملی بوده ایم؟

در اینکه تیم ملی ما  چند مدتی است از فقدان مدیریت داره رنج می بره هیچ کسی شکی ندارد. ما مدیریت لازم را چه در بیرون و چه داخل زمین کمتر از تیم ملی دیدیم. ما دو بخش مدیریتی داریم که یکی اجرایی است که برعهده سرپرست تیم و عوامل اجرایی فدراسیون است که آن دقت لازم انجام نمی شده و یک مدیریت هم بر عهده سرمربی باید روی  بازیکنان و کادر فنی داشته باشد که این این چند وقت گذشته بطور مثال آن مصاحبه مهدی طارمی بود که مدتی هم در تیم ملی حضور پیدا نکرد. اینها همش نمونه بارزی است که قطعا لازم است در تیم ملی ما چه داخل زمین و چه خارج از زمین حتما یک مدیریت قویتری داشته‌ باشیم.

فرتاک ورزشی: تیم ما مقابل کره جنوبی رفت و برگشت مشکل داشت؟

کره جنوبی کلا تیم بهتری از ما بود، حال چه بازیکنان اصلی باشند یا نباشند. حال چپ پا ها بازی کنند و چه راست پا ها؛  فرقی هم نمی کند، بازیکنان در پست تخصصی بازی کنند یا نکنند. بازی رفت هم که ما همه بازیکنان را داشتیم تیم ما نشان داد تیم ملی مثل گذشته نیست که مقابل تیم هایی مثل کره جنوبی و یا ژاپن دوام بیاورد و برابری کند. ما نباید پیروزی های که مقابل کامبوج، سوریه و هنگ کنگ و اینگونه تیم ها را ملاک قرار دهیم. جدی ترین بازی های ما رفت و برگشت مقابل کره جنوبی بود که همان بازی رفت  هم وقتی همه نفرات را دراختیار داشتیم و بازیکنان نیز در پست تخصصی شان بازی می کردند، نشان‌ دادیم  که تیم ملی صلابت کافی را ندارد و نتیجه ای هم‌ که بازی برگشت رقم خورد، خیلی دور از انتظار نبود.

فرتاک ورزشی: اگر به تغییرات باشد، داخلی بهتر است یا خارجی؟

من عرض کردم که باید مربی باشد که تجربه هدایت جام جهانی را داشته باشد. اگر هم به هر دلیلی نتوانیم از یک مربی خارجی خوب استفاده کنیم، مجبوریم به مربی داخلی فکر کنیم.

گفت و گوی علی مسعودی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۴۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان