//
کدخبر: ۳۴۴۳۰۴ //
یادداشتی از علی مسعودی

پنجشنبه آخر سال و عذرخواهی از اموات!/ دربی یا بهشت زهرا؟!

دربی 98 در آخرین پنجشنبه سال 1400 برگزار می شود.

پنجشنبه آخر سال و عذرخواهی از اموات!/ دربی یا بهشت زهرا؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای اولین بار نیست که شاهد کج سلیقگی و بی برنامگی سازمان لیگ و مسوولان برگزار کننده مسابقات هستیم! سالهاست که به این بی برنامه بودن دوستان عادت‌ کرده ایم و هر سازی که عزیزان زده اند ما هم "بندری" رقصیده ایم! شما اگر دقت کرده باشید؛ ساعت الکلاسیکو در بهترین زمان ممکن برگزار می شود و گاهی وقت ها، فقط پخش تلویزیونی است که اسپانسر های قوی و بیننده گان زیاد باعث می شوند ساعت الکلاسیکو به ساعت کشور اسپانیا نخورد.

معلوم است، وقتی کشوری حدود یک میلیارد و نیم جمعیت چین تقاضای پخش از کشور اسپانیا کند، کل اروپا نیز به جمعیت چین نمی رسد، چه برسد به خود اسپانیا که بخواهد درخواست چینی ها را، رد کند و مخالف بازی در ساعت دلخواه خودشان‌ باشد. 

اما سئوال ما اینجاست؛ وقتی در لیگ کشور ایران که نه حق پخش معنایی دارد و نه کشورهای اروپای و حتی آسیایی دربی های ما را مثل الکلاسیکو پیگیری می کنند، چه لزومی دارد که در بدترین زمان ممکن‌ بازی را برگزار کنیم؟! در حال حاضر نه درب استادیوم ها برای همه هواداران باز است که وارد آن شوند و مشکل ساز شوند و نه اسپانسر های بزرگ که بخواهند برای زمان مسابقه تعیین و تکلیف کنند. پس داستان برگزاری بازی در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چیست؟!

 

قطعا همه ما می دانیم یک رسم قدیمی وجود دارد که همیشه پنجشنبه آخر سال را مردم در مزارها ( پهشت زهرا و سایر قبرستان ها) سپری می ‌کنند و به مُرده های شان سری می زنند تا از نزدیک برای آنها فاتحه بخوانند و خیرات پخش کنند.

حال فکر می کنید، آنهایی که عشق به فوتبال هستند، باید سمت قبرستان ها بروند یا به سمت تلویزیون ها؟! این وسط، صبح بازی هم روز کاری است و اکثر مردم باید سر کار باشند. حال با این برنامه ریزی خوب و هوشمندانه! سازمان لیگ و مسوولان برگزار کننده دربی، یک راهی نیز نشان‌ دهند که مردم چطور برنامه بریزند که هم شرمنده مُرده های شان نشوند و هم شرمنده دربی که در بدترین زمان‌ و تاریخ برگزار می شود؟! 

باور کنید آنهایی که آخرین پنجشنبه سال را بهشت زهرا رفته اند به خوبی می دانند در خوشبینانه ترین حالت، رفت و برگشت این مسیر بالای ۶ ساعت زمان می خواهد. البته آن دسته از کسانی که، فرمانیه نشین و کامرانیه نشین هستند حتما باید وقت بیشتری بگذارند وگرنه نه، به دربی می رسند و نه، به مُرده ها شان!

  حال شما فکر می کنید اگر دربی روز جمعه برگزار می شد، چه اتفاقی رخ می داد؟ فیفا و ای اف سی ایراد می گرفت و فوتبال ما را تعلیق می کرد؟! یا اتفاق دیگری رخ می داد؟ اگر این دربی ساعت ۸ شب ( ۲۰) برگزار می شد چه اتفاقی رخ می داد؟! بازیکنان مشکل پیدا می کردند یا مسوولان خسته می شدند؟! یا اینکه اسپانسر های غول‌پیکر دنیا اجازه چنین کاری را نمی دادند؟! ما اسپانسر هایمان یا چیپس و پفک شده اند، یا پیامک بزنید و جایزه اش را  بگیرد! 

اگر همین بازی که تماشاگر آنچنانی ندارد در تاریخ و حتی ساعت مناسبی برگزار می شد آیا مردم هم به مرُده های شان نمی رسیدند و هم به دربی تا این همه استرس و البته‌ بدهکاری معنوی ( رفتن بر سر مزار از دست رفتگان ) را متحمل نشوند؟  حرف آخر اینکه؛ ای کاش  روزی برسد زور ای اف سی و فیفا در برگزاری دربی نیز بالای‌ سر فوتبال ایران قرار بگیرد تا شاهد چنین برنامه ریزی جالب و خنده داری نباشیم! به امید روزی که برنامه ریزی خارجی هم وارد فوتبال ایران شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۳۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان