//
کدخبر: ۲۹۲۹۶۰ //

توضیحات سهیل مهدی درباره زمان برگزاری دربی

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد در حال بررسی نهایی تاریخ دربی است و فردا تاریخ این مسابقه را اعلام خواهند کرد.

توضیحات سهیل مهدی درباره زمان برگزاری دربی

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیگ فوتبال اظهار داشت: ما طی 5 هفته اول مسابقات تذکرات لازم را دادیم، حتی گزارشات به کمیته انضباطی داده شد و بعضی از محرومیت‌ها شامل حال تیم ها شد. جریمه‌ها بیشتر نقدی و البته ناچیز و به عنوان یک تذکر است.

مهدی تاکید کرد: در بحث رعایت بهداشت فردی صرفنظر از رعایت مسئولیت اجتماعی که در مقابل جمعیت هواداری و گروه نسل جوانی که ما را می‌بینند و آموزش می‌گیرند، داریم. مسائل بهداشت شخصی را داریم تا بتوانیم وارد ورزشگاه‌ها شویم. در درجه اول افراد در ذات رفتاری خودشان قرار دارند و آنها باید نشان دهند که به عنوان الگو و سمبل جامعه مومن و معتقد به اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

وی که با برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش صحبت می‌کرد اظهار کرد: ناظران ما گزارشات را انجام می‌دهند. از این هفته ناظران پزشکی هم بر تائید ناظران ما گزارشاتی را آماده می‌کنند. کمیته انضباطی از این سخت‌تر هم خواهد گرفت. هفته اول را به تیم‌ها واگذار کردیم تا ببینیم تا چه سطحی کمک‌مان می‌کنند. خیلی از بازیکنان همکاری کردند اما چند نفری باقی مانده‌اند و امیدوارم قبل از اینکه کار به کمیته انضباطی برسد همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره مربیان جوانی که به تازگی به لیگ اضافه شدند و بدون مدرک مربیگری و با عنوان مثلا سرپرست تیم کار می کنند، توضیح داد: آنها حق شرکت در کنفرانس های خبری را ندارند، ضمن اینکه شرکت افراد فاقد مدرک سرمربی و یا کمک مربی اول در کنفرانس‌های مطبوعاتی موجب برخورد انضباطی می‌شود، چون جرایم نقدی است ما این موضوع را اعلام نمی‌کنیم. باشگاه‌ها هم این جرائم را به حساب فی ما بین می‌گذارند. شاید این مسئله باید کمی قهری‌تر باشد.

او در ادامه در خصوص صدور کارت آرش برهانی توضیح داد: برهانی بنا بر استعلامی که ما از آموزش گرفته‌ایم دوره‌ها را گذرانده اما به مرحله صدور مدرک نرسیده و لازم است کمی دوندگی اداری کند. معمولاً نماینده باشگاه به جای خود فرد پیگیر اینگونه کارها است. هفته‌های اول تا سوم این اتفاق افتاد. او به واسطه قراردادی که با باشگاه بسته بود و تمامی مدارک مربیگری که کامل بود و به دست ما رساند کار می‌کرد اما استعلام‌ها هنوز به ما نرسیده است. ما با شناختی که داشتیم می‌دانستیم مراحل را طی کرده، اما به قول معروف هنوز کاغذ بازی‌ها انجام نشده بود. بنابراین مجوز به طور موقت برای او صادر شد و باشگاه تعهد داد در یک بازه زمانی کار را انجام دهد. اگر کارت می‌گرفت به واسطه اینکه قراردادش توسط باشگاه در سامانه کمیته نقل و انتقالات ثبت شده بود، مسلماً امکان برخورد انضباطی برای باشگاه فراهم بود. ما نمی‌گذاریم مواردی که قرارداد ندارند روی نیمکت بنشینند. اما با کسانی که قرارداد دارند اما مسائل نهایی‌شان تکمیل نشده تعامل داریم.

مهدی همچنین درباره زمان برگزاری شهرآورد و نیز بازی های عقب افتاده لیگ بیستم توضیح داد: ما در زمان‌بندی‌ها دو حالت داشتیم. یکی اینکه بازی‌های معوقه را کنار بگذاریم و هفته‌ها سر جای خودشان برگزار شوند و بعد بازی‌های معوقه را در نیم‌فصل یا زمان‌های باقیمانده انجام دهیم، اما این روح قرعه کشی و توالی مسابقات را بهم می‌زد و عملا امتیازات داخل و خارج خانه بودن و مسیر قرعه کشی اول کار از بین می رود. حالت دیگر اینکه معوقات‌مان را با روندی که هست همچنان حفظ کنیم. منتهی تاریخ و زمانبندی ما برای برخی از باشگاه ها فشرده و برای برخی آزادتر می‌شود. ما به این نتیجه رسیدیم که حالت دوم منطقی‌تر است. تا قوانین باشگاه‌ها و امتیاز بازی خانگی، سفرهای خارج از خانه و ... حفظ شود تا شکل مشترکی برای همه داشته باشد. امیدواریم نیم‌فصل اول را به موقع تمام کنیم اما اینکه تاریخ دربی چه زمانی خواهد بود برای ما مشخص است، ولی در حال بررسی های نهایی هستیم تا تمام موارد رعایت شود و اشتباهی در آن صورت نگیرد. از فردا تاریخ را اعلام خواهیم کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان