//
کدخبر: ۲۶۲۴۴۴ //

مدت زمان تمرینات فوتبال برای هر جلسه ۹۰ دقیقه اعلام شد

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: تیم های فوتبال مجاز به ۹۰ دقیقه تمرین هستند.

مدت زمان تمرینات فوتبال برای هر جلسه ۹۰ دقیقه اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

احمدباقری مقدم در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد: شرایط برای بازگشایی یکسری فعالیت ورزشی فراهم شده و به صورت مرحله ای و مشروط ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت و بخش ورزشی در فدراسیون پزشکی ورزشی این مجوز صادر شده است.

وی افزود: در مرحله اول ۳۰ رشته انفرادی با رعایت پروتکلهای بهداشتی می توانند فعالیتهای خود را شروع کرده، مشروط براینکه فرم هایی که در سایت وزات بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی است را چک کرده و فرم های تعهد را به هیئتهای پزشکی ورزشی استانهای خود تحویل دهند، البته تمام باشگاه ها ملزم به رعایت فرم های خود اظهاری مراجعین و چک لیست بهداشتی هستند.

وی افزود: در جلسه آنلاین و سراسری با فدراسیون پزشکی ورزشی، تمام روش کار و جزئیات به ناظران و بازرسان اعلام شد و در اولین فرصت ناظرین و بازرسان شروع به بازرسی باشگاهها خواهند کرد. مدیرانی که اجازه فعالیت گرفتند تمام موارد را رعایت کنند تا راه برای فعالیت بیشتر باشگاه و رشته های دیگر فراهم شود. بی نظمی و عدم رعایت پروتکل ها می تواند ما را به شرایط گذشته بازگرداند و تعطیلی باشگاهها را به دنبال داشته باشد که این به نفع هیچ کس نیست و در مقابل رعایت این موارد می تواند مسیر را برای بازگشایی باشگاههای بدنسازی رشته های تیمی و حتی استخرها باز کند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص شرایط تمرینی تیم های فوتبال، گفت: در گام اول و به صورت تمرینی از سوم خرداد ماه مجوز شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتر و دسته یک صادر شد که با رعایت پروتکل ها و موارد بهداشتی همراه است و از ۲۲ خردادماه نیز قرار است لیگ برتر از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: در تمام این مراحل سلامتی بازیکنان بسیار مهم است و برنامه های تمرینی و مسابقات در جهت حفظ سلامت ورزشکاران است، بنابراین صدور گواهی سلامت برای ورزشکاران الزامی شده و باید از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی یا هیئت های پزشکی انجام شود. البته هنوز برای لیگ برتر فوتسال که تیم گیتی پسند در فینال آن حضور دارد دستورالعملی صادر نشده است.

باقری مقدم با اشاره به زمان محدود جلسات تمرینی تیم های فوتبال، خاطرنشان کرد: در طول تمرینات بازرسان هیئت پزشکی ورزشی حضور داشته و بر نحوه رعایت پروتکل ها و موارد بهداشتی نظارت می کنند و مدت زمان تمرینات برای هر جلسه ۹۰ دقیقه اعلام شده است و اگر این موارد رعایت نشود بازرسان می توانند تمرینات را لغوکنند.

وی خاطر نشان کرد: باشگاههای فوتبال باید تست های خود را در آزمایشگاههایی که فدراسیون به آن ها اعلام کرده و مورد تایید است انجام دهند که روز گذشته هر دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان این مرحله را انجام داده اند و در گام بعدی این تست ها باید مورد تایید هیئت پزشکی ورزشی استان قرار گیرد، اگر تستی  تایید نشود ورزشکار اجازه تمرین نخواهد داشت و مجدد باید انجام شود.

وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت بازیکنان فوتبال قوانین بهداشتی سخت گیرانه ای در نظر گرفته شده که امیدواریم همه در جهت رعایت آن ها تلاش کنیم.

باقری مقدم در خصوص وضعیت بازیکنان خارجی تیم ها، گفت: این بازیکنان نیز باید گواهی سلامت داشته باشند و. تست کرونا داده باشند. البته شرایط کنترل آنها بسیار سخت تر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۴۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان