//
کدخبر: ۲۱۵۲۳۶ //

عنایتی: جای استراماچونی بودم ۶، ۷ بازیکن از تیم امید می آوردم

رضا عنایتی مهاجم اسبق استقلال امروز مهمان برنامه سلام صبح بخیر بود.

عنایتی: جای استراماچونی بودم 6، 7 بازیکن از تیم امید می آوردم
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید اکبری امروز در برنامه سلام صبح بخیر میزبان رضا عنایتی مهاجم سابق استقلال و تیم ملی به بهانه بازخوانی خاطرات ماه مهر و مدرسه بود.

عنایتی در ابتدا درباره عکسی از دوران مدرسه اظهار کرد: این همه خاطرات بچگی من است. من علاقه زیادی به فوتبال داشتم و عشقم این بود که زودتر به مدرسه بروم. اگر ۷ و ربع زنگ مدرسه می خورد شاید ما با بچه ها از ۶ و نیم در مدرسه بودیم تا فوتبال بازی کنیم.

وی در این باره که آیا تجدید هم می شده، گفت: معلم ها به من لطف داشتند و می دانستند به فوتبال علاقه دارم. تجدید آره، ولی آخر قبول می شدم. قانونی در مدرسه بود که بچه های هم سن و سال من می دانند. اگر یک سال مردود می شدی دیگر نمی توانستی در تیم مدرسه بازی کنی، معلم ها این را می دانستند و من را قبول می کردند. من اهل تقلب نبودم اما نمره می گرفتم.

مهاجم سابق استقلال در بیان خاطره ای از دوران تحصیل افزود: ما یک گروه ۴، ۵ نفره بودیم که... بدآموزی دارد نگویم بهتر است!

عنایتی درباره تفاوت مدرسه رفتن خودش و فرزندانش تصریح کرد: الان مدرسه رفتن ها خیلی فرق کرده است. ما پیاده روی های زیادی داشتیم و باید مسائل را خودمان حل می کردیم اما حالا خیلی راحت شده است و سرویس دنبال بچه ها می آید. اگر اتفاقی هم می افتاد معلم ها ضرب و شتم می کردند. اما حالا معلم ها مهربان تر شده اند. ما نسل سوخته ای بودیم و همه اتفاقات برای ما افتاد اما بچه ها حالا در این شرایط نیستند.

وی درباره بدترین کتکی که خورده، ادامه داد: سر ورزش و کلاس نرفتن بیشتر از معلم ها کتک می خوردم و فکر هم می کردیم دارند ما را به این شیوه تربیت می کنند. اما حالا شیوه تربیتی کاملا متفاوت شده است.

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به اینکه آیا از مدرسه در می رفتی، گفت: اهل فرار از مدرسه نبودم چون به عشق فوتبال بازی کردن با همکلاسی ها و هم مدرسه ای ها به مدرسه می رفتم و دوست نداشتم مدرسه تمام شود. اکنون زیاد با آنها در ارتباط نیستم اما وقتی مشهد می روم دوستان دوران مدرسه ام را می بینم و اگر فرصتی پیش بیاید با آنها فوتبال بازی می کنم.

عنایتی یادآور شد: کم پیش می آید بروم درس بچه هایم را بپرسم و شرایط کاری ام اجازه نمی دهد. سعی می کنم ماهی یک بار بروم اما دروغ نگویم بیشتر زحمت این کار گردن خانمم است و خیالم از این بابت راحت است.

وی ادامه داد: درس بچه هایم خوب است و همه شان به فوتبال علاقه دارند و این مسیر را پیش رویشان گذاشته ام که اول درس بعد فوتبال. چون اگر این دو کنار هم بیاید موفقیت بیشتری حاصل می شود. من مسیر را برایشان باز گذاشته ام و تمایل ندارم علاقه آنها را به خاطر خودم سرکوب کنم. سعی می کنم آنها را در مسیر علاقه هایشان کمک کنم. معین امسال دیپلم گرفت و رشته تجربی می خواند. امید دهم است و ۱۶ سال دارد. آریا و آرمیا هم که دوقلو هستند کلاس پنجم هستند.

این فوتبالیست درباره اینکه آیا بچه ها در خانه دعوا هم می کنند توضیح داد: از همسایه هایمان عذرخواهی می کنم و در آپارتمان که با ۴ پسر زندگی می کنی سروصدا می شود. ما هم ۵ برادر و سه خواهر بودیم و همیشه در خانه مان سر مسائل کوچک دعوا می شد. این اتفاقات طبیعی است.

در ادامه عنایتی درباره شهرآورد و اینکه گل به اسم کیست، گفت: فکر می کنم گل باید به اسم حسینی نوشته شود مسیر توپ کاملا تغییر کرد و اگر حسینی نبود، توپ به تیرک می خورد. بنابراین گل باید به نام او ثبت شود.

وی افزود: بازی دیروز چنگی به دل نزد و توقع از بازی شهراورد این است که اتفاقی از لحاظ فنی توی زمین بیفتد اما بازی دیروز ما به لحاظ فنی هیچ چیزی نداشت و هر دو تیم سردرگم و منتظر یک اتفاق بودند. فقط چند صحنه داشت که آن هم صحنه های درگیری بود که صفحات مجازی باعث می شود برخی بازیکنان کارهایی انجام بدهند که آنجا از طرف هواداران کارشان تایید شود.

این کارشناس فوتبال درباره حواشی بازی تصریح کرد: در خصوص کنعانی زادگان، اصلا دلیلی نداشت توپ به سمت طرفداران استقلال برود و اتفاقات بد بعدی بیفتد. ما باید جنبه مان را بالا ببریم و بدانیم در چه تیمی بازی می کنیم. به تیم پرسپولیس بابت برد و هواداران خوب آن تبریک می گویم و ناراحتیم استقلال بازی را واگذار کرد اما برای من جای تعجب دارد بازیکنانی که در استقلال هستند به هیچ وجه درک نمی کنند در چه تیمی دارند بازی می کنند و این نقطه ضعیف بزرگ استقلال است که بازیکنان آن درک نمی کنند چه لباس مهمی پوشیده اند.

عنایتی یادآور شد: در بازی دیروز فوق العاده به من فشار آمد و نمی توانستم درک کنم که چرا برخی بازیکنان ۲۰ درصد تلاششان را هم در زمین نمی کنند. اگر جای استراماچونی بودم با حسن زاده مربی امید استقلال تماس می گرفتم و ۶، ۷ بازیکن جوان می آوردم و با آن بازیکنان ادامه می دادم.

وی تاکید کرد: بحث فنی و انگیزشی مهم است و من در بازیکنان دیروز استقلال این را ندیدم. خیلی از اتفاقات می تواند انگیزه بازیکن را پایین بیاورد. یکی اینکه درک نکند در چه تیمی است و به مسائل غیر تکنیکی و تاکتیکی فکر کنند. برخی بازیکنان استقلال بیشتر به حواشی فوتبال فکر می کنند تا خود فوتبال.

مهاجم سابق استقلال اذعان کرد: وقتی هوادار سرافکنده استادیوم را ترک می کند باید به ما بربخورد اما فکر نمی کنم این اتفاق دیشب برای بازیکنان افتاده باشد. وقتی اول فصل ۱۰، ۱۲ بازیکن جابجا می شود طبیعی است که شاهد این شرایط باشیم و در تیم های بزرگ شاید دو سه بازیکن جابجا بشود اما در استقلال جابجایی های چندین بازیکن در ابتدای هر فصل ضربه های بزرگی به پیکره تیم زده است.

عنایتی افزود: بازیکن داخل زمین همیشه باید رقیب خوبی داشته باشد تا پیشرفت کند. من فکر می کنم خیلی از پست های استقلالی ها بی رقیب است و اینگونه بازیکنان بی انگیزه هستند. آمدن امیدهای استقلال باعث انگیزه می شود و برای کسانی که خیالشان راحت است چه ببرند و چه ببازند و چه بد یا خوب بازی کنند هستند انگیزه ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه مشکل استقلال این است که هر سال برای خرید بازیکنان زیادی هزینه می کند، تاکید کرد: باید بر حسب نیاز بازیکن بگیرید نه اینکه چون فلانی بهترین بازیکن است آن را بخریم. بازیکنانی مثل بیک سعید که در لیگ بهترین بودند آمدند اما اتفاقی نیفتاد چون در استقلال بر حسب نیاز بازیکن نمی گیریم و این یک نیاز بزرگ است. این را کسانی که برای استقلال یارگیری کرده اند کاملا فراموش می کنند.

این بازیکن سابق پرسپولیس در پایان گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد چون نگرانی هواداران زیاد است و من هم نگران تیم محبوبم است و امیدوارم کسانی که برای استقلال بازی می کنند درک کنند برای چه تیمی بازی می کنند و چه پیراهنشی تنشان است و یک زمانی رفتن به استقلال آرزوی همه هم دوره ای های من بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۲۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان