//
کدخبر: ۴۳۵۱۱۰ //

اجرای طرح توسعه گاوداری ۲۹۰۰ راسی کنگاور نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است

مدیر‌عامل گاو‌داری صنعتی حسن طاهرآبادی گفت: اجرای طرح توسعه این مجموعه ۲۹۰۰ راسی نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است.

اجرای طرح توسعه گاوداری ۲۹۰۰ راسی کنگاور نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سفر به شهرستان کنگاور و در بازدید از گاوداری صنعتی حسن طاهر‌آبادی در جمع خبرنگاران اظهار‌ کرد: یکی از مزیت‌های استان کرمانشاه داشتن فرصت‌های کشاورزی و دامپروی مطلوب است.

وی افزود: شهرستان کنگاور دارای قابلیت‌های بالایی در زمینه نگهداری و پرورش دام سنگین و سبک است و در حال حاضر ۱۵ هزار‌‌‌ و ۵۰۰ راس دام سنگین در این شهرستان روزانه ۸۰‌تن شیر خام تولید می‌کنند.

صحرایی نبود کارخانه فرآوری شیر در این شهرستان را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: در صورت ایجاد کارخانه‌های فرآوری شیر در این شهرستان زنجیره ارزش تکمیل و با ایجاد اشتغال پایدار مردم از مزایای تامین غذای سالم بهره‌مند خواهند شد.

در ادامه امیرمحمد طاهرآبادی مدیرعامل گاو‌داری صنعتی حسن طاهرآبادی نیز گفت: در این مجموعه ۲۹۰۰ راسی درحال حاضر ۶۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: این مجموعه در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت تولید روزانه ۲۶ تن آغاز به کار کرد و با  اجرای طرح توسعه این مجموعه ظرفیت تولید آن به  ۲۵ هزار تن در سال با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر خواهد رسید.

 طاهر‌آبادی هدف از اجرای طرح توسعه‌ای این مجموعه را افزایش تولید و اشتغال عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای این طرح در راستای تولید شیرخشک، بسته‌بندی علوفه، خوراک دام و فرآوری کود برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

 به گفته مدیرعامل گاو‌داری صنعتی حسن طاهرآبادی، اجرای طرح توسعه‌ای این مجموعه نیازمند ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه خوراک دام این مجموعه با ظرفیت تولید ۱۵‌هزار تن در سال و اشتغالزایی ۱۵ نفر تا یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مجوز کارخانه تولید شیرخشک نیز تا ماه آینده صادر خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان