//
کدخبر: ۴۳۴۵۶۰ //
دادستان کرمانشاه:

شناسایی ۲۳۷ فقره تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه/ ۱۲۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در هشت ماهه ابتدایی امسال 237 فقره تغییرکاربری اراضی در کرمانشاه شناسایی شده است.

شناسایی 237 فقره تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه/ ۱۲۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا کریمی امروز در جمع خبرنگاران، بااشاره به تشدید برخورد دستگاه قضایی با تغییر کاربری ها، اظهار کرد: طبق قانون تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده قلع و قمع خواهد شد.

وی افزود: تغییر کاربری باغات و اراضی علاوه براینکه اکوسیستم طبیعی محیط زیست را برهم می زند، امنیت غذایی را هم در آینده با خطر مواجه خواهد کرد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: براین اساس، دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و ساخت ویلا به جای آنها، قاطعانه، سریع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه جمعا 237 فقره تغییرکاربری باغات و اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۸ فقره منجربه قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز شد که داخل این باغات و اراضی کشاورزی ساخته شده بود.

  به گفته این مسئول قضایی، تاپایان امسال حکم سایر تغییر کاربری های انجام شده هم اجرایی وقلع و قمع  خواهند شد. کرمی در ادامه با تاکید براینکه دستگاه های متولی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید در راستای شناسایی و مقابله با تغییرکاربری ها هشیاری خود را افزایش دهند، اعلام کرد: افزایش تعداد گشت های کنترل یکی از راه های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری هاست که این دستگاه ها باید در دستور کار خود قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان