//
کدخبر: ۴۲۹۸۰۴ //
دادستان کرمانشاه:

برخورد با جرایم مهمه و خشن در کرمانشاه جدی و بدون مماشات خواهد بود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد جدی، بدون اغماض و مماشات با جرایم خشن و مهمه در کرمانشاه خبرداد.

برخورد با جرایم مهمه و خشن در کرمانشاه جدی و بدون مماشات خواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا کریمی در مراسم تودیع و معارفه دادستان پیشین و جدید شهرستان کنگاور، بااشاره به اجرای سند تحول قضایی طی چندسال اخیر، اظهار کرد: تدوین این سند باعث شده تا دستگاه قضایی کاملا با برنامه حرکتی روبه جلو داشته باشد.
وی افزود: در این سند شش شاخص اصلی مورد تاکید قرار گرفته که اگر اجرایی شود، بسیاری از مشکلات مردم هم حل خواهد شد.
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: کنترل پرونده های ورودی، ساماندهی شعب غیرمتعارف با بیش از ۲۰۰ پرونده، کاهش موجودی پرونده ها، تعیین تکلیف پرونده های مسن و کاهش اطاله دادرسی شاخص هایی است که در این سند به عنوان اولویت مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تاکید براینکه اجرای این اولویت ها باید همراه با اتقان آراء باشد، افزود:  علاوه بر این سند، دستگاه قضایی به صورت سالیانه هم برنامه هایی دارد که حول محور همین شاخص ها هستند.
کریمی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت لزوم توجه به صیانت از حقوق عامه، گفت: باتوجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری روی این مسئله دارد، دادستان های استان باید آن را بصورت جدی مورد توجه قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا، دادستان هر شهرستانی باید پنج اولویت مهم حقوق عامه همچون تغییرکاربری ها را در شهرستان خود شناسایی و احصاء کرده و در آن زمینه ورود کنند.
دادستان کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که باید به عنوان یک اولویت در شهرستان ها در نظر گرفته شود، مسئله پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی است که در این رابطه همراهی سایر دستگاه های ذیربط ضروری است.
وی متذکرشد: به این منظور باید کانون های جرم زا در سطح استان شناسایی شده و برای پاکسازی آنها اقدام شود که منجر به کاهش تعداد پرونده های ورودی هم خواهد شد و البته می توان در این راه از ظرفیت تشکل های مردمی هم استفاده کرد.
کریمی در ادامه ارتقاء سطح اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و جلب رضایت مردم را هم مورد تاکید قرارداد و افزود: بیشتر گلایه مردم از اطاله دادرسی است که باید کاهش پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تشدید برخورد جدی و بدون اغماض با جرایم خشن و مهمه در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد جدیدی که در استان در پیش گرفته ایم، از این پس با جرایم خشن و مهمه که امنیت جامعه را به خطر می اندازد و باعث سلب آسایش استان خواهد شد، برخورد شدید و بدون مماشاتی خواهیم داشت.
برخوردی جدی با مفاسد، تسهیل دسترسی مردم به مسئولین قضایی، استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین برای ایجاد صلح و سازش از دیگر مسائلی بود که دادستان کرمانشاه روی آن تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان