//
کدخبر: ۴۲۰۶۵۸ //
استاندار کرمانشاه:

امروز حدود ۳۴ هزار زائر از مرز خسروی به کشور بازگشتند

استاندار کرمانشاه گفت: امروز حدود ۳۴ هزار زائر از مرز خسروی به کشور بازگشتند.



امروز حدود ۳۴ هزار زائر از مرز خسروی به کشور بازگشتند
به گزارش فرتاک نیوز،

استاندار کرمانشاه با اشاره به سرعت و شتاب شکل گرفته در مسیر بازگشت زائرین و وضعیت تردد در مرز خسروی گفت: با افتخار هم در مسیر رفت هم در مسیر برگشت زائرین ابا‌عبدالله حسین (ع) از مرز خسروی پذیرای این عزیزان هستیم و تا این لحظه حدود ۷۰۰ هزار نفر در این مرز تردد کرده‌اند.

"محمد طیب صحرایی" افزود: تا ساعت ۲۰ امشب (۱۲ شهریور) حدود ۳۴ هزار نفر از زائرین عتبات عالیات از مرز خسروی وارد کشور شدند و سفر خود را به اتمام رسانده‌اند.

  وی تصریح کرد: به دلیل تردد کمتر زائرین از مرز خسروی در سالهای گذشته، اسم عراقی این مرز با اسم منذریه کمتر شناخته شده است ولی امسال با توافقات انجام شده پایانه‌ای در کربلا راه‌اندازی شد که زائرین برای عزیمت به مرز خسروی می‌توانند از طریق این پایانه اقدام نمایند‌.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: علیرغم استقبال بسیار خوب زائرین از مرز خسروی، امسال مشکل کمبود پارکینگ نداشتیم وظرفیت خوبی فراهم شده بود اما در نظر داریم با توجه به روند افزایشی تردد از مرز خسروی در سال‌های آینده ظرفیت این پارکینگ‌ها را افزایش دهیم.

وی با توجه به تعداد اتومبیل‌های پارک شده در پارکینگ‌های واقع در مرز خسروی، تعداد زائرینی که از این مرز برای بازگشت به کشور استفاده خواهند کرد را حدود  ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر مسیر ورودی به کشور عراق و تشرف خلوت‌تر است روند تردد با شتاب بیشتری در حال انجام است.

صحرایی در پایان اشاره‌ای به تراکم جاده‌ها در مسیر برگشت داشت و از هموطنان عزیز درخواست کرد؛ بعد از خروج از مرز بلافاصله اقدام به رانندگی نکنند و پس از استراحت در موکب‌ها با آرامش خاطر به رانندگی بپردازند و جان خود و دیگر هم‌وطنان را به مخاطره نیندازند و با سلامت کامل سفر خود را به اتمام برسانند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۶۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان